Browsing by Author "Aytekin, Burcu"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Effect of waste binder material usage rate on thixotropic behaviour of cementitious systems(Elsevier Sci Ltd, 2023-09-03) Biricik, Öznur; AYTEKİN TÜRKOĞLU, BURCU; BİRİCİK, ÖZNUR; Aytekin, Burcu; MARDANİ, ALİ; Mardani, Ali; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/İnşaat Mühendisliği Bölümü.; 0000-0003-0326-5015; C-7860-2015; JPK-8822-2023In order to investigate the feasibility of using waste as an alternative binder in cement-based materials, the effects of using recycled concrete powder (RCP), glass powder (GP), marble powder (MP), and limestone powder (LP) in place of portland cement on the rheological and fresh characteristics of cementitious systems were determined. In this regard, the influence of the utilization of waste materials and the substitution ratio (25% and 35%) on the parameters of the cement paste mixtures that change over time, such as setting time, Marsh-funnel flow time, mini-slump value, viscosity, and dynamic yield stress (DYS), were determined. The effect of 4 different type waste powder materials on the rheology and thixotropy of cementitious systems was investigated using two different methods (loop and constant shear strain rate methods). In order to reduce cement consumption, the effect of the use of waste powder materials on the time-dependent behavior of cementitious systems has been examined, and important results have been obtained for cases (such as producing 3D concrete or self compacting concrete) where time-dependent consistency change is important. It was determined that replacing RCP and GP enhanced the DYS values while replacing MP and LP decreased them. In this context, it was understood that regardless of time, MP and LP promote flowability, whereas RCP and GP diminish flowability. RCP35 had the greatest Ithix_shr and Ithix_vis values at the 20th minute, whereas MP and LP-containing mixtures had the lowest values. The mixtures with the highest and lowest thixotropic degrees were RCP35 and LP35, respectively.Item Geri dönüştürülmüş beton agregalarının yol temel ve alttemel tabakalarında kullanılabilirliğinin araştırılması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-08-13) Aytekin, Burcu; Aghabaglou, Ali Mardani; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı.; 0000-0002-4059-8559Doğal kaynakların insan yaşamının gereksinimlerini karşılayamayacak hızda tükendiği, insan kaynaklı etmenlerin iklime ve ekosisteme olumsuz etkilerinin giderek arttığı bu günlerde önerilen önlem ve çözümlerin ortak paydası sürdürülebilirliktir. Sürdürülebilirlik insan yaşamının gereksinimleri ve doğal kaynaklar arasında denge kurmaktır. Hem atık üretimi hem de doğal kaynak tüketimi göz önüne alındığında inşaat sektörü bu dengenin sağlanması açısından kritik bir öneme sahiptir. Geçtiğimiz birkaç on yılda, inşaat ve yıkıntı atıkları içerisinde en yüksek paya sahip olan beton atıklarının geri dönüştürülerek agrega olarak kullanılması bu atıklarının kontrol edilmesi ve yönetilmesi için etkili bir yol olarak ortaya çıkmıştır. Bu amaçla, tez çalışması kapsamında basınç dayanımı 35-40 MPa arasında değişen beton atıklarından elde edilen geri dönüştürülmüş beton agregalarının (GDBA) kırma kireçtaşı agregası (KA) ile birlikte bağlanmamış granüler yol temel ve alttemel tabakalarında kullanılabilirliği incelenmiştir. Bu çalışmadaki temel amaç; GDBA’nın doğal malzeme olan KA ile karşılaştırılması ve Karayolları Teknik Şartnamesinde (2013) belirtilen limit değerlere uygunluğunun araştırılmasıdır. Bu doğrultuda, GDBA, %0, %25, %50, %75 ve %100 oranlarında KA ile ikame edilerek 5 farklı karışım hazırlanmıştır. Hazırlanan karışımların dayanım, dayanıklılık ve hidrolik özellikleri araştırılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlara göre GDBA kullanımı ile karışımların geçirgenlik özellikleri hariç diğer özelliklerinin ciddi mertebede olumsuz etkilenmediği hatta yassılık endeksi, ıslak CBR, donma-çözülme çevrimi sonrası CBR dayanımı ve esneklik modülü açısından daha üstün performans sergilediği anlaşılmıştır. Ayrıca, GDBA’nın granüler yol temel ve alttemel tabakalarında kullanılmak üzere Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilen limit değerlerinin sağlandığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, yapılan tez çalışması kapsamında, GDBA’nın yol temel ve alttemel tabakalarında granüler malzeme olarak kullanılmasının atık yönetimini kontrol altına almak ve doğal kaynakları korumak için uygun bir çözüm olduğu kanıtlanmıştır.