1991 Cilt 6 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16547
Browse
Browsing by Author "Peker, Reşat"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri(Uludağ Üniversitesi, 1991) Peker, Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu araştırmanın konusu çocukların seçtirici ve ayırt ettirici sözlü iletişimlerine (Referential Communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileridir. Denekler 73 anaokulu ve 76 ikinci sınıf öğrencileridir. Deneklerin kişilik yönelimleri "Person- Thing Picture Test" ile; seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişim (referential communication) başarıları ise içeriği sosyal ve sosyal olmayan maddelerden oluşan bir iletişim testi ile ölçüldü. Ayırt edici sözlü iletişimde dinleyiciye gerekli ayrıntılar vermede ve doğru olarak tanımlamada test içeriğine bakılmaksızın ikinci sınıfların anaokulu öğrencilerinden daha başarılı oldukları bulunmuştur. Sosyal içerikli maddelerin anaokulu öğrencileri için daha güç oldukları da görülmüştür.