2021 Cilt 22 Sayı 40
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18767
Browse
Browsing by Author "Durak, Hülya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Bursa destinasyon markasının geliştirilmesinde ipek üretimi üzerine nitel bir araştırma(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-12-03) Taşkın, Ercan; Şener, Habibe Yelda; Durak, HülyaGlobal dünyada yaşanan rekabet, şehirleri markalaşma stratejileri geliştirmeye yöneltmektedir. Şehirler, sahip oldukları farklılıkları ziyaretçileri için eşsiz bir deneyime dönüştürebildiklerinde marka haline gelebilmektedir. Güçlü bir markaya sahip olan şehirler, hedef pazarda cazibe merkezi haline gelmekte, sosyal ve ekonomik standartlarını yükselterek ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. Araştırmanın amacı, Bursa’nın ipekböceği üretimi açısından mevcut durumunu ortaya koyarak; Bursa destinasyonunda üretilen, dünyanın en kalitelisi olan ipekböceğinin geliştirilmesi ve ipeğin, Bursa destinasyon markasına katkısının artırılabilmesi için öneriler sunmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, keşifsel araştırma yapılmıştır. İpekçiliğin, Bursa destinasyonundaki tüm paydaşların işbirliğiyle yönetilmesi gerekliliği vurgulanmıştır. İpekçilik odaklı girişimci ve/veya şirket üniversitelerinin kurulmasının Bursa markası açısından son derece önemli olduğu ortaya koyulmuştur.