2022 Cilt 35 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/27663
Browse
Browsing by Author "0000-0003-3669-4537"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Fen bilgisi öğretmen adaylarının geliştirdikleri ders planlarındaki günlük yaşamla ilişkilendirme durumları: Hücre örneği(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-09-09) Ülger, Bestami Buğra; Ormancı, Ümmühan; Çepni, Salih; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; 0000-0003-3669-4537; 0000-0003-2343-8796Günlük yaşam ile ilişkilendirilen bir kavramın, yaşamla ilgili bir problemin çözümünde kullanılması ile daha derinlemesine ve kalıcı bir öğrenme sağlanmaktadır. 21.yy becerileri gelişimini temel alan öğretim programlarında sıkça vurgu yapılmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin ve öğretmen adayların sınıf içi uygulamalarda günlük yaşamla ilişkilendirme konusunda belirli bir bilgi birikimine ve kültüre ihtiyaç duydukları söylenebilir. Yapılan çalışma ile öğretmen adaylarının fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının kazanım odaklı olarak ders planları kapsamında ortaya çıkarılmasının hem öğretmenler hem de alan yazında çalışan araştırmacılar açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre konusu kazanımları temelinde günlük yaşamla ilişkilendirme durumları ders planları kapsamında ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma betimsel bir araştırma olup, çalışma grubunu Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD öğrenim gören 114 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı kullanılan anket formunda hücre konusuna yönelik programda yer alan üç kazanım verilmiş ve katılımcılardan verilen kazanımlara bağlı olarak ders planları oluşturmaları istenmiştir Veriler, ders planı değerlendirme rubriğine uygun olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme boyutunda zayıf kaldıkları, günlük yaşamdan örnek verme boyutunda ise ilişki kurma boyutuna göre daha iyi oldukları ama yine eksiklikleri bulunduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının, hücre konusunda günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin genel olarak düşük olduğu; ders planlarında daha çok günlük yaşamdan örnekler verdikleri; ders planlarının genel olarak kazanıma yönelik hazırladıkları; ders planı oluşturma basamaklarının yani giriş-süreç-sonuç bölümlerinde genel olarak düşük ancak diğer faktörlere göre daha yüksek olduğudur.