2018 Cilt 37 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18049
Browse
Browsing by Author "Özdek, Berk"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Suriye göçünün işletmelerin pazarlama uygulamaları üzerindeki etkileri: Gaziantep örneği(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018) Özdek, Berk; Özdemir, Erkan; Uludağ Üniversitesi/İktisat İdare Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.2011 yılında Suriye’de başlayan iç savaş sonrası milyonlarca Suriyeli ülkesini terk etmek zorunda kalmıştır. Suriye’den gerçekleşen bu göç, dünya üzerinde gerçekleşen en büyük zorunlu göçlerden biridir. 2017 yılı itibariyle yaklaşık 3,5 milyon Suriyeli göçmen Türkiye’de yaşamını sürdürmektedir. Suriyeli göçmenler Türkiye’nin çeşitli bölgelerine dağılmışlardır. En fazla göç alan bölgelerinden birisi Güneydoğu Anadolu bölgesi olmuştur. Bu göç, çeşitli açılardan önemli etkilere sahiptir. Bu etkilerden birisi de işletmelerin pazarlama uygulamalarına olan etkilerdir. Bu çalışmanın amacı, göçün işletmelerin pazarlama uygulamaları üzerindeki olası etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma Gaziantep şehrinde faaliyet gösteren işletmelerin sahip/yöneticileriyle yüz yüze görüşme yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmada yapılandırılmış mülakat yöntemi kullanılmıştır. On üç işletme sahibi/yönetici araştırmaya katılmıştır. Araştırma sonuçları Gaziantep şehrinde faaliyet gösteren işletmelerin birkaç küçük değişiklik dışında göç eden Suriyelilere yönelik ayrı pazarlama politikalarına ve uygulamalarına yönelmediklerini göstermektedir. Araştırma yapılma zamanı ve görüşmelerin gerçekleştirildiği işletme sayısı gibi önemli kısıtlamalara sahiptir.