2000 Cilt 13 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10133
Browse
Browsing by Author "Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi."
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Alan dışından atanan sınıf öğretmenlerinin mesleki profilleri(Uludağ Üniversitesi, 2000) Kara, Sevilay; Güleç, Selma; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Eğitim sistemine değişik kaynaklardan yetişen sınıf öğretmenlerinin katılmasıyla farklı sorunlar yaşanmaya başlanmıştır. Bu sorunları aşmanın bir yolu da bu öğretmenlerin sistem içinde verimlerinin yükseltilebilmesi ve daha iyi yetiştirilebilmeleri için yapılanlar ve yapılabileceklerdir. Bu nedenle bu grup öğretmenlerin hangi kaynaklardan geldikleri ve bu mesleği seçme nedenleri önem kazanmaktadır.Item Çatışma çözme taktikleri: Bir ölçek geliştirme çalışması(Uludağ Üniversitesi, 2000) Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmanın amacı çatışma taktikleri kuramı doğrultusunda saptanmış 5 çatışma çözme tekniğini geçerli ve güvenilir biçimde ölçebilecek bir araç geliştirmektir. 110 maddeden oluşan ve 5 alt ölçeğe sahip olan (zorlama, geri çekilme, yatıştırma, uzlaşma ve müzakere) ön-deneme testi, 205 (115 kız 90 erkek) üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Maddeler "t" değerlerinin hesaplanması, faktör analizi, Cronbach Alpha değerlerinin bulunması ve temel bileşen analizi yoluyla analiz edilerek, herbiri 10'ar maddeden oluşan 5 ölçekli ve toplam 50 maddeli bir sonuç teste ulaşılmıştır.Item Communication strategies of Turkish speakers of English(Uludağ Üniversitesi, 2000) Karatepe, Çiğdem; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, ana dili Türkçe olan ve İngilizce öğrenen yetişkinlerin bir resmi tarif ederken kullandığı iletişim stratejileri incelenmektedir. Çalışmada Kellerman 'ın (1990) modelinin Türk öğrencilerinin stratejilerine uygulanıp uygulanamayacağı ve öğrencilerin İngilizce 'yi kullanma becerileri ile strateji seçimleri arasında bir bağlantı olup olmadığı araştırılmıştır. Analiz sonuçları Kellerman 'in modelinin Türk öğrencilerin kullandığı stratejilere uygulanabilir olduğu ve İngilizce becerileri daha iyi olan öğrencilerin daha karmaşık strateji çeşitlerini tercih etmeye meyilli oldukları bulunmuştur.Item Kadınlarda meslek seçimi, kimlik gelişimi ve psikolojik ayrılma arasındaki ilişkiler(Uludağ Üniversitesi, 2000) Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışma kimlik gelişimi ve psikolojik ayrılma olgularının meslek gelişimiyle ilgisini belirginleştirerek kadınların meslek seçimi sürecindeki bu önemli etkenlere dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Kimlik gelişimi ve psikolojik ayrılma birbiriyle bağıntılı iki gelişim görevidir ve kesinlikle anne baba ilişkisiyle biçimlenir. Daha da ötesi kız çocuklarının anneleriyle ilişkileri bu süreçler yoluyla onun meslek seçimini belirleyecektir. Bu nedenle danışmanlar kız öğrencilere meslek tercihleri konusunda yardım ederken bu dinamiklere duyarlı davranmalıdır.Item Kadınların meslek seçimlerinde yeni kavramlar: kişisel temsil yeteneği ve çoğul rol gerçekçiliği(Uludağ Üniversitesi, 2000) Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışma kadınların meslek seçim sürecindeki iki yeni kavramı tanıtmaktadır: Kişisel temsil yeteneği ve çoğul rol gerçekçiliği. Kadınların meslek seçimi çok küçük yaşlardan itibaren kültürel değerler tarafından etkilenir. Kişisel temsil yeteneği iyi olan, yani atılgan, araştırmacı, özerklik, baskınlık ve başarı ihtiyacı içindeki kadının meslek yönelimi daha başarılı olacaktır. Ancak bu kez iş ve aile yaşamını dengelemekle güçlük çekecektir. Çoğul rol gerçekçiliği kavramı genç kadınların bu konuda bilgi sahibi olarak bir planlamaya yönelmelerini önermektedir. Danışmanlar tüm bu dinamiklere duyarlı olmalıdır.Item Lexical approach to syllabus design(Uludağ Üniversitesi, 2000) Öztürk, Meral; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Lexical approach is one of the latest proposals to language teaching and to syllabus design in ELT (Sinclair, 1991; Nattinger & DeCarrico, 1992; Lewis, 1993). Earlier approaches advocated a variety of principles for the organisation of ELT programmes: structural, situational, topical, functional, or cognitive principles. Although vocabulary is accommodated in all of these approaches, it is in the lexical approach that lexical criteria were given prominence as the main organising principle in course design. This paper reviews one such implementation of a lexical syllabus. Collins COBUILD English Course (COBUILD Coursefrom now on) written by Jane and Dave Willis (1988) is claimed by the authors to be based on lexical principles. After a brief introduction of the material, we go on to discuss these principles while making a critical evaluation of the practices of the authors in terms of effectiveness of learning.Item Trainees' perspective on language teacher preparation(Uludağ Üniversitesi, 2000) Öztürk, Meral; Öztürk, İsmet; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının kendilerini öğretmenlik mesleğine hazırlayan eğitim programı konusundaki değerlendirmeleri incelenmektedir. Özellikle bu değerlendirmelerin öğretmen adaylarının cinsiyetine, mezun olduktan sonra öğretmenlik yapmak konusunda ne kadar kararlı olduklarına ve derslerin türüne göre değişip değişmediği araştırılmaktadır. Bu amaçla üniversite son sınıftaki 58 öğretmen adayı öğrenciye verilen ankette öğrencilerden programda yer alan derslerin her birini öğretmenliğe hazırlamadaki katkısı açısından 5 'li ölçek kullanarak değerlendirmeleri istenmiştir. Analiz sonuçları öğrencilerin İngilizce yeterlik dersleriyle yöntem derslerini çok gerekli gördüklerini, buna karşın mesleki formasyona 'doğrudan' bir katkısı olmayan İngiliz Edebiyatı ve (İkinci) Yabancı Dil gibi derslerin çok önemli görülmediğini göstermiştir. Dilbilim dersleri ise orta derecede önemli görülmektedir. Ayrıca, veriler İngilizce 'nin araç dil olarak kullanıldığı derslerin genelde böyle olmayan derslerden daha yararlı görüldüğünü göstermektedir. Bu fark İngilizce ve Türkçe yöntem dersleri arasında da söz konusudur. Öte yandan, cinsiyetin ve öğretmenlik yapma konusundaki kararlılığın önemli bir etkisi olduğu tespit edilememiştir. Çalışmada bundan başka bütün Türkiye 'deki Eğitim Fakültelerinde yeni yürürlüğe girmiş olan lisans programı (Paket Program) konusundaki görüşler de benzeri bir anket verilerek araştırılmıştır. Ankette, öğrencilerden paket programdaki derslerden mevcut programdan farklı olanlarını y ine 5 'li ölçek üzerinden değerlendirmeleri istenmiş, yapılan değerlendirme sonucu yöntem derslerindeki çeşitliliğin çok olumlu karşılandığı görülmüştür Bunlara ilave olarak, öğrenciler İngilizce yeterlik derslerinden bazılarının (özellikle Gramer ve Konuşma) ders saatlerinin arttırılması, Çevirinin ders saatlerinin ise azaltılması gerektiğini belirtmişlerdir.