1988 Cilt 3 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16542
Browse
Browsing by Author "Anar, Suat"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Baltacıoglu'nun düşüncesinde kültür-kişilik ve egitim ilişkilerinin egitim sosyolojisi açlsından analizi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Anar, Suat; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Baltacıoğlu Türkiye 'nin yetiştirdiği önemli eğitimcilerden biridir. Psikolojizm ve sosyolojizim akımlarının eğitim alanında taraftarları aracılığıyla kıyasıya mücadele verdilderi dönemde, Baltacıoğlu; Durklıeimci ve Bergsoncu görüşleri birleştirerek, İçtimai Mektep ile ifade edilen sistematik bir eğitim anlayışı geliştirmiştir. lçtimai Mektep; dil-din-sanat gelenekleri yoluyla köklerini toplumsal gerçek çilikten alan-kişilik , çevre, çalışma , verim ve başlatma gibi ilkelerin- sistematik bir biçimde bütünleştirimesin den oluşmuştu . Baltacıoğlu , bu teori ile insanın toplumsal, ruhsal, zihinsel ve bedensel boyutlardaki kapasitesinin , bireysel ve toplumsal yararaçısından geliştirilmesini sağlayıcı ve bilimsel gerçekiere uygun bir eğitim anlayışının analizini de yapmaktadır.Item A comparative analysis of the pragmatist thought: Dewey and Erişirgil(Uludağ Üniversitesi, 1988) Anar, Suat; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.In this paper, a discussion has been being introduced that whether the Pragma tist thought was affected by the different social and cultural settings of Turkey and the United States, and the non -American reflections of Pragmatism has been being brought as one of the discussion issue due to the different conditions of the countries. Thus, the similarities and dissimilarities of thoughts of the two have been being, comparatively, taken from the prespectives of epistemology, axiology, onto logy, teaching methods, ete. with this comparasion , Erişirgil. has been researching the philosophical foundations in order to find a way to develop the Turkish Educational System throughout the mostly accepted ideas, principles and theories of Dewey.