Bursa Uludağ Üniversitesi Tezleri
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/14
Browse
Browsing by Author "000-0001-6110-1639"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item EFL teachers’ perceptions on task-based language teaching in the context of a preparatory school(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-06-08) Sarman, Gülpınar; Genç, Zübeyde Sinem; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 000-0001-6110-1639Bu çalışma bir üniversite hazırlık sınıfında yabancı dil olarak İngilizce eğitimi veren öğretmenlerin görev temelli dil eğitimi hakkındaki algılarını ve uygulama konusundaki düşüncelerini araştırmak ve bu öğretmenlerin görev temelli yöntem hakkındaki fikirlerini ve bu yöntemi sınıflarında kullanıp kullanmadıklarını nedenleriyle birlikte ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçlara ulaşmak için çalışmada Jeon ve Hahn (2006) tarafından geliştirilen öğretmen anketi çalışmaya katılan elli öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Sonuçlar IBM SPSS 22.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılar arasından gönüllülük esasına dayanarak seçilen beş kişi ile mülakatlar gerçekleştirilip, sonuçlar tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Nitel ve nicel verilerden elde edilen sonuçlara göre çalışmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun görev temelli dil eğitimi hakkında pozitif görüşlere sahip olduğu ve sınıflarında uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Analiz sonucunda çıkan diğer bilgilere göre görev temelli dil eğitiminin sınıflarda uygulanmasını engelleyen faktörler arasında en yaygın olanların sınıflardaki öğrenci sayılarının yüksekliği ve ders materyallerinin görev temelli dil eğitimi için uygun olmayışı olduğu anlaşılmıştır. Çalışmanın ortaya koyduğu çıkarımlar arasında var olan eğitim sisteminin önerdiği müfredat ve materyallerde yapılabilecek geliştirmeler ile üniversitenin altyapı kaynaklı problemlerinin çözülmesi sonucunda görev temelli dil eğitiminin tercih edilmeme nedenlerinin çoğunlukla ortadan kalkabileceği bulunmaktadır.