Eğitim Bilimleri Doktora Tezleri / PhD Dissertations
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/21
Yasal Uyarı ⚠️ Araştırmacılar, tezlerin tamamı veya bir bölümünü yazarın izni olmadan ticari veya mali kazanç amaçlı kullanamaz, yayınlayamaz, dağıtamaz ve kopyalayamaz. BUU Akademik Açık Erişim Web Sayfasını kullanan araştırmacılar, tezlerden bilimsel etik ve atıf kuralları çerçevesinde yararlanırlar.
Browse
Browsing by Author "0000-0002-0525-0389"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Hayat bilgisi öğretiminde çocuklar için felsefe (P4C) yaratıcı düşünme becerisi etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisine etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-07-06) Akan, Ramazan; Bilgin, Asude; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Anabilim Dalı/Sınıf Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-0525-0389Araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi Öğretiminde Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştirici Etkinliklerin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme Becerisinin Gelişimine Etkisi’ nin belirlenmesidir. Yapılan nitel çalışma verilerine bakıldığında ön test ve sontest arasında değişiklikler olduğu öğrnecilerin görüşlerinin tamamına yakınında özllikle tasarlarıkları ürünler olasun ifade becerileri olsun hepsinde teknik düşünme, teknolojik özelliklere dayalı projeler üretme gibi düşüncelerin çok fazla yer aldığı görülmektedir. Torrance Yaratıcı Düşünme Testi’nin A ve B formunun uygulama öncesi ve sonrasında uygulanması ile elde edilmiştir. Aşağıda bu deneceler ile ilgili ulaşılan bulguların sonuçlan özetlenmiştir. Hayat bilgisi dersinde yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik bir program uygulanan deney grubunun ön Torrance Yaratıcı Düşünce Testleri ile son Torrance Yaratıcı Düşünce Testleri arasında son testler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarının Torrance Yaratıcı Düşünce Testi sözel/şekilsel son testleri arasında yapılan istatistiksel çalışma sonrasında tüm alt boyutlarda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Çalışmada öğrencilerden toplanan veriler sonucu ulaşılan bulgular incelenerek her bir öğrenci için cevaplar işlenmiştir. Buna bağlı olarak öğrencilerin verdiği cevaplara ilişkin olarak elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin 2020-2021 eğitim-öğretim programında viii ‘’Çocuklar İçin Felsefe(P4C) Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştirici Etkinliklerin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme Becerisinin Gelişimine Etkisi’’ konulu tezin Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştirici Etkinlikler Uygulanmadan önce Kontrol grubundaki öğrencilerin ülkemizde Hayat ve Doğada Hayat ünitelerine yönelik yaratıcılıklarına ait görüşleri nelerdir? Bu görüşlerin benzerlik ve farklılık durumu nedir? Görüşlerini belirttikleri araştırma alt sorularına cevaplar aranmıştır. Bu bölümde öğrencilerin ‘’ Ülkemizde Hayat ve Doğada Hayat Ünitelerine yönelik yaratıcılıklarına ait görüşlerine göre bulgular alt problemler gruplandırılarak verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının Torrance Yaratıcı Düşünce Testi sözel/şekilsel son testleri arasında yapılan istatistiksel çalışma sonrasında tüm alt boyutlarda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Eğitimde yaratıcılığın geliştirilebileceği en etkili alan olduğuna göre daha duyarlı bir gençlik daha güzel bir çevre ve daha insancıl bir toplum için çocuklarımızın sanatsal zekalarının eğitimine gereken zaman ve önem verilmelidir. Günümüzde çocukların bakış açılarının geliştirilmesi çok önemlidir. Yaratıcı, araştırmacı, yenilikçi bir nesil yetiştirilebilmesi için yaratıcılığı geliştirmeye gereken önem verilmeli ve tüm müfredat programlan içinde yerini almalıdır. Hayat bilgisi dersi programlarında yer alan üç boyutlu çalışmalar ile yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yönelik olarak çok etkili bir şekilde kullanılabilir.