2010 Cilt 23 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12235
Browse
Browsing by Author "Çoruhlu, Tülay Şenel"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Fen ve teknoloji dersi proje tabanlı öğretim uygulamasında ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları güçlükler(Uludağ Üniversitesi, 2010-04-01) Ayvacı, Hakan Şevki; Çoruhlu, Tülay ŞenelBu çalışmada amaç; ilköğretim öğrencilerinin proje çalışmaları sürecinde karşılaştıkları olumsuzlukların neler olduğunu ve hangi sebeplerden kaynaklandığını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 17 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır. Mülakat verilerinin analizinde nitel araştırma yöntemi kullanılmış, betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Mülakatlar grup mülakatları şeklinde 10 farklı grupla birlikte yürütülmüştür. Öğrencilerin proje konularını kendilerinin belirlemedikleri durumlarda yaratıcı çalışmaların ortaya çıkarılmadığı görülmüştür. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin proje modellerini oluşturmada, proje yapım sürecince kişi, kurum ve kuruluşlara ulaşmada problemlerle karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin proje çalışmalarına yeterli desteğin toplumda yer alan kurum ve kuruluşlar tarafından verilmesi gerektiği ve öğrencilerin bu tür öğrenme ortamları ile daha çok karşı karşıya getirilmesi gerektiği öneri olarak sunulmuştur.