Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18623
Browse
Browsing by Author "Akçay, Okan"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Pazarlama yönetiminde karar alma(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Akçay, OkanPazarlama yönetimi iki türlü faaliyeti amaç edinir. Birincisi, pazarda mevcut malların tüketilmesi için taleplerin şekillendirmek ve işlemek; İkincisi üretimi, muhtemel tüketicilerin ihtiyaç ve arzularına en uygun bir şekle sokmak ve ayarlamaktır (1). Bu iki faaliyeti yerine getirmek için ·pazarlama yöneticileri malların ve hizmetlerin üretilmesinden başlıyarak, tüketiciye gelinceye kadar bazı kararlar almak vazifesini yüklenir.Item Simülasyon tekniği ve süpermarketlerde bekleme hattı probleminde uygulama(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Akçay, OkanÇeşitli yazarlar simülasyonun tarifini değişik şekilde yapmaktadırlar. Joseph H. Mice simülasyonu, «bir sistemin kendisi üzerinde doğrudan doğruya tecrübeler yapmaktansa, veya bu sistem ile ilgili bir problemin analitik çözümünü bulmağa çalışmak yerine bu sistemin bir modelini kurup bunun üzerinde tecrübelere girişme çabası anlamında kullanmaktadır.» Birbirleri arasında herhangi bir bağlantısı bulunan üniteler bir sistemi meydana getirir. İşte simülasyon modelleri de gerçek hayattaki bu sistemlerin bir model olarak temsil edilmesidir. Bir sistemin veya onun modelinin belirli şartlar altındaki performansının izlenmesine de tecrübe diyoruz. Sistem analizinde simülasyonun önemi sevk ve idarecilere bir modelden çözüm yolları çıkarmada yardımcı olabilmesidir.Item Yeni mamüllerin pazarlama stratejileri(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974) Akçay, Okanİşletmeler tam rekabet şartları içinde çalışan pazarlarda hayatlarını devam ettirmek, gelişen teknolojiye ve değişen rekabet şartlarına uyabilmek için yeni mamul geliştirmek veya yeni mamul üretmek gereğini duyarlar. Çünkü pazardaki tüketicilerin ihtiyaçları gelişen ekonomik şartlara göre, eğişmekte veya gelişmektedir. Bu değişen ve gelişen tüketici ihtiyaçlarının karşılanması, işletmelerin dinamik bir yeni mamul politikası ile mümkündür.Item Yeni̇ mamulü yaşam evrenleri̇nde fi̇yatlama stratejisi(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974) Akçay, OkanYeni mamuller işlemeler tarafından ilk defa üretilen mallardır. Bu mallar için pazar detaylı şekilde belirtilmiş değildir. İşletme rakip mamuller hakkında hiç bir bilgiye sahip olmadığı gibi, yeni mamulün dağıtım kanalları, üretim maliyeti ve kar marjları hakkında ön bilgisi yoktur. Potansiyel müşterilerin yeni mamulü alıp almayacakları belli değildir. Buna rağmen, yeni mamulün fiyatlama çalışmaları mamul işletmede iken başlar (1). Çünkü, yeni mamulün üretim kararını vermede yardımcı olan yatırımların verimliliğini ölçen analizler yapması gerekir. Bunlar; bugünkü değer hesabı, başabaş noktası analizi ve yatırımların geriye dönüş analizleridir. Bu analizlerin yapılması için yeni mamul fiyatının hiç olmazsa yaklaşık olarak belirlenmesi gerekir. Fiyatın belirlenmesinde, potansiyel müşterilerin alım gücünün, farklı üretim seviyesinde maliyetlerin ve yeni mamul riskinin ne seviyede olacağının önceden analiz edilmesi işletmeye yararlar sağlar.