Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18623
Browse
Browsing by Author "Aksu, Yusuf Ziya"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item İşletmelerde yönetim aracı olarak pazarlama araştırması(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973-11) Aksu, Yusuf ZiyaÜretim ve tüketimin aynı kişiler tarafından yapıldığı toplumlarda diğer iktisadi ünitelerde vukubulan ekonomik olayların takibine gerek yoktu. Kapalı ekonomilerde ve ev ekonomilerinde çözülme ve dışarıya açılma eğilimi belirdiğinden beri, üretim ve tüketim gerek coğrafi ve kişiler yönünden ve gerekse zaman yönünden birbirlerinden uzaklaşmaya ve birbiriyle olan bağlan koparmaya başlamıştır. Üretim ve tüketim yukarıda belirtilen yönlerden ayrılması ile, bunları yapan kişi ve kuruluşların tekrar bir araya getirilmesini sağlayan müesseseler meydana gelmiştir. Üretim ve tüketim arasındaki bağlar, çözüldükçe, piyasa veya pazar denilen arz ve talebi bir araya getiren müesseselere olan bağlar sıklaşmaya ve kuvvetlenmeye başlamıştır. Bu bağlar özellikle üreticiler için büyük önem arz etmekte ve üretici işletmeler için bir yaşam nedeni olagelmektedir.Item Modanın pazarlama politikasına etkileri(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1972) Aksu, Yusuf ZiyaModanın tesir sahaları günümüzde çok sür'atli bir şekilde yayılmakta ve her geçen gün yeni tüketim alanlarında modanın derin etkilerine rastlanmaktadır. Çok eski yıllardan beri sadece kadın giysilerinde meydana gelen periyodik dalgalanmalar, bugün hangi tüketim alanına bakılırsa bakılsın karşımıza çıkmakta ve bizi bir çok çözüm arayan sorunlarla baş başa bırakmaktadır. Biz bu yazımızda pazarlama ile moda arasında mevcut ilişkilere değinecek ve moda fenomeninin pazarlamacıyı ilgilendiren yönünü ele alacağız.