Browsing by Author "Akhan, Can Efecan"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Emlak satış elemanlarında yaratıcılığın uyumcu satış davranışına etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-02-15) Altıntaş, Murat Hakan; Akhan, Can Efecan; Koçak, Yavuz; Bursa Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Programı; 0000-0001-8517-0540; 0000-0003-1731-0075; 0000- 0003-1323-1046Emlak sektöründe yüz-yüze satış süreci ürün ya da hizmetin satılması için müşteriyi ikna etmek önemli bir hedeftir. Sadece ürünün / hizmetin kendisine ait özelliklerinin aktarılması değil satış argümanı bağlamında nasıl bir satış modeli kurulduğu ve kullanıldığı da önceliklidir. Müşteriye uyum sağlamak ise yüz-yüze satışın vazgeçilmez bir unsuru ve performans göstergesidir. Yaratıcılık bu anlamda emlak satış elemanlarına uyumcu satış davranışlarını artıran güçlü bir etkileyicidir. Yaratıcılık performansı yüksek olan satış elemanlarının uyumcu satış performansları da artacağı düşünülmektedir. Bu makalede temel hipotez olarak, yaratıcılığın uyumcu satış üzerindeki, etkisi yapısal eşitlik modellemesi ile test edilerek etki düzeyi tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular yaratıcılığın uyumcu satış üzerinde yüksek etkiye sahip olduğunu göstermektedir.Item Satış elemanlarının kişilik özellikleri ve satış performansı ilişkisinde kişisel değerlerin aracı etkisinin analizi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-10-20) Akhan, Can Efecan; İlhan, Eda; Altıntaş, Murat Hakan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.; 0000-0003-1731-0075; 0000-0002-5626-3294; 0000-0001-8517-0540Günümüz rekabet koşulları satış elemanlarına yalnızca mal ve hizmetin satışını değil, yeni ihtiyaçlar yaratmak, müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılamak ve bu yolla uzun vadeli memnuniyet yaratmak bağlamında da yeni sorumluluklar yüklemiştir. Kişisel satış sürecinde satış elemanlarının teknik yeterlilikleri, kişilik özellikleri ve sahip oldukları değerler, müşteri ile etkileşimlerinin bir tetikleyicisi olarak satış performanslarına yansımaktadır. Kişilik özellikleri ve kişisel değerler bu bağlamda kişisel satış sürecinin başarısında ciddi bir öneme sahiptirler. Çalışma söz konusu önemin bir yansıması olarak değerlerin kişilik ve satış performans arasında aracılık rolünü belirlemeye odaklanmış, kişilik özelliklerinin satış performansı üzerindeki doğrudan etkisi ve bu etkide kişisel değerlerin aracılık rolü incelenmiştir. PLS yöntemi ile gerçekleştirilen analizde kişilik ve değerler formatif (biçimlendirici) satış performansı ise reflektif olarak ölçülmüştür. Analiz sonuçları kişilik özelliklerinin satış performansı üzerindeki pozitif etkisini ve kişisel değerlerin aracılık rolünü doğrulamaktadır. Çalışma teorik ve pratik önerilerle sonlandırılmıştır.Item The transformation of the e-tailing field: A bibliometric analysis(Emerald, 2020-02-10) Altıntaş, Murat Hakan; Kılıç, Serkan; Akhan, Can Efecan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Bölümü.; 0000-0003-1731-0075; 0000-0001-8517-0540; 0000-0001-8060-7504; AAG-7345-2021; AAG-7359-2021; 24605177900; 36489820100; 57213162066Purpose There is an increased interest in e-tailing research in the literature, along with the development of new technologies and e-tailing platforms based on consumer and industry perspective. The purpose of this paper is to examine the periodic changes within the content of e-tailing literature. Design/methodology/approach The data set of this study includes academic papers cited in the Web of Science, which was published between 2000 and 2017. In this context, a co-word analysis was conducted using SciMat software based on the keywords, including "online retailing," "e-tailing," "e-store," "online store," "e-tail" and "online retail," found in the titles of published academic articles. Findings In this study, three different periods of the e-tailing study field were examined, major and emerging themes for each period were determined with a comparative bibliometric analysis. In this regard, consumer acceptance, choice and satisfaction were found as the major themes in the conceptualization of e-tailing research. Originality/value Understanding the transition from traditional marketing channels to online channels is an essential factor for retailers as well as consumers' use and the acceptance of new technologies. This study contributes to the effective execution of the e-tailing systems.Item Tüketicilerin yerli ve yabancı ürünlere yönelik tutumları: Kozmopolit bakış açısına yönelik bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 2015-07-01) Akhan, Can Efecan; Altıntaş, M. Hakan; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.Tüketiciler yerli ve yabancı ülkelere yönelik satın alma davranışlarını etkileyen olumlu veya olumsuz düşünce ve tavırlar içerisindedirler. Günümüz dünyası mesafelerin giderek kısaldığı ve kültürlerin birbirlerini aktif biçimde etkilediği bir yapıdadır. Bu yapıda kuşkusuz tüketicilerin yerli ve yabancı ürünlere yönelik tutumları önemli rol oynamaktadır. Çalışmada öncelikle tüketicilerin yerli ve yabancı ürünlere yönelik tutumlarını incelenmiş, bu amaçla söz konusu tutumlar hakkında genel bir yazın taraması gerçekleştirilmiş ve tutumlar tek tek ele alınmıştır. Daha sonra çalışmanın odak noktasını oluşturan kozmopolit tüketici tutumu incelenmiş, tüketici etnosentrizmi ve kozmopolitanizm yapılarının tüketici kozmopolitanizmini nasıl etkilediği Bursa ilindeki yüksek lisans mezunu tüketiciler üzerinde araştırılmıştır. Araştırma sonuçları tüketici etnosentrizmi ve tüketici kozmopolitanizmi arasındaki negatif ilişkiyi ve kozmopolitanizm ile tüketici kozmopolitanizmi arasındaki pozitif ilişkiyi onaylamıştır.Item Tüketicilerin yöresel ürünlere yönelik tutumları: Öncül ve ardıllar bağlamında temel kavramsallaştırma(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-03-04) Akhan, Can Efecan; Altıntaş, Murat Hakan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.; 0000-0003-1731-0075Küreselleşmenin tüketim alışkanlıklarına etkisi rekabetin şiddetinde artışa yol açmış, tüketiciler çok çeşitli alternatifler arasında onları en mutlu edecek ve en fazla faydayı sağlayacak seçenekleri aramaya yönelmişlerdir. Bu arayış kuşkusuz ürünlerin sembolik değeri ve yerel-küresel ayrımı bağlamında farklı şekillerde sonuçlanabilmektedir. Günümüzde tüketicilerin yerel-küresel ekseninde farklı noktada bulunan ürünlere yönelik eğilimleri önemli bir pazar bölümlendirme aracı olarak önerilmiş, bu karakteristiğin tüketim deneyimlerini şekillendiren ve tetikleyen bir araç olduğu belirtilmiştir. Bu noktada yöresel ürünler bölgelerin geleneksel kültürlerini yansıtmalarında birer araç rolü oynamakta ve tüketici tercihlerini etkilemektedir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı yöresel ürünlere yönelik tüketici tutumlarının, öncül ve ardıllar bağlamında incelenmesidir. Kısmi en küçük kareler yöntemi ve Smart PLS programı yardımıyla gerçekleştirilen analiz sürecinde tüketici kozmopolitanizmi biçimlendirici, diğer yapılar ise yansıtıcı yapılar olarak araştırma modeline dâhil edilmiştir. Analiz sonuçları, yerel ve küresel kimlik algıları tarafından etkilenen tüketici etnosentrizmi ve tüketici kozmopolitanizmi yapılarının, literatürde birbirlerinin zıttı yapılar olarak önerilmelerine karşın ürün özelliği ve deneyim boyutları bağlamında yöresel ürünlere yönelik tutumun üzerinde birer öncül olarak etkisini ortaya koymaktadır. Yöresel ürünlere yönelik olumlu tutum ise söz konusu ürünlere yönelik satın alma eğilimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Çalışma yöresel ürünlere yönelik etkin pazarlama stratejilerine ulaşmak adına çıkarım ve önerilerle sonlandırılmıştır.