Browsing by Author "Aksel, Aynur"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item A study on the effectiveness of a blended learning model in English language learning in higher education: Student attitudes and opinions(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-06-11) Aksel, Aynur; Uzun, Levent; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.Son yıllarda Bilgi ve İletişim Teknolojisi (BİT) araçlarının eşi görülmemiş gelişimi, İngilizce eğitiminde yeni modellerin yayılmasına yol açmıştır. Geleneksel yüz yüze öğretime ek olarak, çevrimiçi kaynakları sınıfın içine ve dışına dahil ederek oluşturulan 'harmanlanmış' eğitim modeli, son yıllarda yaygın olarak uygulanmaktadır. Bu açıdan bu çalışmanın amacı, öğrencilerin Easyclass web sitesi (Easyclass, n.d.) üzerinden oluşturulan sanal bir sınıf ortamında gerçekleştirilen harmanlanmış öğrenme modeline yönelik tutum ve görüşlerini değerlendirmektir. Bu çalışma bir devlet üniversitesinde 15 hafta boyunca başlangıç seviyesinde İngilizce öğrenen 61 meslek yüksekokulu öğrencisi ile yapılmıştır. Bu çalışmada karma yöntem araştırma deseni kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Cabı ve Gülbahar (2013) tarafından geliştirilen Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplamak için 10 gönüllü öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler içerik analizi kullanılarak analiz edildi. Nicel verilerin analizi için IBM SPSS 23 programı ile tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Ölçekte dört faktörlü 55 madde bulunmaktadır: Çevrimiçi Öğrenme, Yüz yüze öğrenme, Harmanlanmış Öğrenme ve Teknik Sorunlar. Elde edilen veriler, öğrencilerin Harmanlanmış Öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme modellerine göre en çok yüz yüze öğrenmeyi (Ortalama = 4.35) tercih ettiğini ortaya koymuştur. Öğrencilerin en yüksek algısının 'eğitmenin rehberliğinde öğrenme' olduğu bulunmuştur (Ort = 4.60). Harmanlanmış model ile ilgili olarak ise oldukça olumlu bir yaklaşıma sahip oldukları ortaya çıkmıştır (Ort = 4.15). Çevrimiçi öğrenmeye gelince, öğrenciler bu modele oldukça olumlu olmakla birlikte, öğrencilerin puanları yüz yüze ve harmanlanmış öğrenme modelinden görece daha düşüktür (Ort = 3.64). Çevrimiçi öğrenmeyle ilgili olarak, ‘eğitmenden anında geri bildirim almak’ en yüksek puana sahiptir (Ort = 4.03). Teknolojik konularla ilgili olarak, öğrencilerin teknolojiyle ilgili sorunları nadiren yaşadıklarını belirttikleri için olumsuz algılara sahip olmadıkları tespit edilmiştir (Ort = 2.51). Öğrenci görüşmeleri sonuçları, İngilizce derslerinde Harmanlanmış modelin oldukça faydalı ve motive edici bulunduğunu göstermiştir. Öğrenciler, bu modelin en çok kelime dağarcığını ve gramer bilgilerini geliştirdiğini belirtmişlerdir. Öğrenciler, sınıfın dışında eğitmenden geri bildirim almanın ve öz değerlendirme alıştırmaları yapmanın İngilizce öğrenimlerini geliştirmeye yardımcı olduğuna inanmaktadır. Araştırmanın nitel ve nicel verilerinin nirengi, meslek lisesi öğrencilerinin yükseköğretimde İngilizce öğrenimi için bir öğrenme yönetim sistemi aracılığıyla harmanlanmış bir öğrenme modelini kullanmaya yönelik algılarının oldukça yüksek olduğunu ortaya koymuştur.Item Video project assignments and their effectiveness on foreign language learning(Elsevier, 2014) Aksel, Aynur; Gürman-Kahraman, Fatma; Uludağ Üniversitesi.The aim of this study was to determine the effectiveness of video project assignments (VPA) on foreign language learning. The subjects of the study were students at School of Foreign Languages, Uludag University in Turkey. 100 students from elementary (33), pre-intermediate (33) and intermediate (34) levels were selected to analyse how their video project assignments contributed to their English language learning process. Following the assignments, the subjects were asked to do a questionnaire which aimed to reflect their points of view on the effectiveness of VPAs. The results of the questionnaires were evaluated quantitatively. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/).