Browsing by Author "Alkar, Elif"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eğitim göçü perspektifinde uluslararası öğrencilerin kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Bursa Uludağ Üniversitesi örneği)(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-01-27) Alkar, Elif; Atasoy, Emin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe veSosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı.Eğitim alanındaki küreselleşme hareketliliği ile uluslararası öğrenci göçü dünyada gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu göç hareketliliğinde öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık, kültürlenme ve uyum düzeyleri ev sahibi ülkeye adapte olmaları sürecinde etkili unsurlardır. Nitekim uluslararası öğrencilerin yerleştikleri ülke ile kurdukları kültürel etkileşimler ve bunların sonucunda ortaya çıkan uyum süreçleri, sahip oldukları yüksek kültürel zekâ seviyeleri ile daha kolay gerçekleşebilmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Bursa Uludağ Üniversitesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin kültürel zekâ, kültürlerarası vii duyarlılık ve kültürlenme düzeylerinin belirlenmesi ve kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Mevcut araştırma, farklı ülkelerden gelen ve farklı etnik kökenlerden oluşan 353 kadın, 282 erkek katılımcı ile nicel araştırma deseni içinde ilişkisel tarama modelinde oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak kültürel zekâ, kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme ölçekleri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde, uluslararası öğrencilerin kültürel zekâ, kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme düzeylerinin “orta” seviyede olduğu ve yaş, cinsiyet vb. değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterebildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlerarası duyarlık düzeyleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde, kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlenme düzeyleri arasında ise pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı ilişkilerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Publication Factors impacting the effective citizenship values of secondary school students within the scope of social studies education(Natsionalno Izdatelstvo Az Buki, 2021-01-01) Alkar, Elif; Kara, Tolga; Atasoy, Emin; ATASOY, EMİN; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.In this study, it was aimed to identify the factors impacting the effective citizenship values of secondary school students within the scope of social studies education. The research data were collected from 5 different secondary schools located in the province of Kocaeli in Turkey in the fall semester of 2020-2021 academic year. Participants of the study were a total of 905 students, 481 of whom were females and 424 of them were males. In this study carried out in the scanning design as a descriptive study, the effect of students' grade level, gender, education level of their parents, monthly income of the family, frequency of following the news and being a member of a non-governmental organization on the effective citizenship values were tried to be identified. The study is the first international research to determine the effective citizenship value levels of Secondary School students within the scope of social studies education.Publication Fundamentals of cultural geography and ethnocography(Ahmet Yesevi Üniversitesi, 2021-06-01) Alkar, Elif; Alkar, Elif