Browsing by Author "Atala, Sinan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İnternet üzerinden reklam ve Türkiye uygulaması(Uludağ Üniversitesi, 2006-11-03) Atala, Sinan; Tokol, Tuncer; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.Dünyada internette pazarlama gün geçtikçe gelismektedir. Bu gelisim hem teknolojik açıdan hem de bu sektörde dönen para açısından olmaktadır. nternette pazarlamayla birlikte internet üzerinden reklamda da gelismeler yasanmaktadır. sletmeler her geçen gün interneti, kendilerini ve ürünlerini daha çok tanıtmak için kullanmaktadırlar. Dogal olarak Türkiye’de dünyadaki bu gelisime ayak uydurmalıdır. Tabi su an için Türkiye’deki gelisimin dünyaya göre daha yavas oldugu söylenebilir. Türkiye’deki isletmeler internet üzerinden reklama, geleneksel reklam kadar yatırım yapmamaktadırlar. Fakat sonuç olarak internet üzerinden reklamda, isletmelere yenilikler sunmaktadır. Bu çalısmada da amaç, Türkiye’de isletmelerin internet üzerinden reklamı hangi temel amaçlarla kullandıklarını bulmaya çalısmak olmustur. Bu amaçla Türkiye’de, medya sitelerinde reklam veren isletmelere e-posta yoluyla anket çalısması yapılmıstır. Daha sonra faktör analizi kullanılarak isletmelerin internet üzerinden reklamı hangi temel amaçlarla kullandıkları açıklanmıstır. Ortaya çıkan bu temel amaçlar; farklılasma, gelecek odaklılık, hedef pazara daha etkin ulasma, yeni bir reklam alanıdır. Çalısmanın sonucunda da Türkiye’deki isletmelerin internet üzerinden reklamı; geleneksel reklama göre çok daha yeni bir alan olması ve rakiplerine göre bir farklılık yaratarak, tüketicilerine daha hızlı ulasabilmeleri amacıyla kullandıkları tespit edilmistir. Bunun yanında isletmeler bu reklamcılıga daha çok uzun vadede iyi bir konuma gelmek için yatırım yapmaktadırlar. Çünkü dünyada interneti kullanan isletmelerin gelisim hızlarına bakıldıgında, Türkiye’deki isletmeler de mutlaka interneti kullanarak daha da geliseceklerdir.