Browsing by Author "Cengiz, Ekrem"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Toplam kalite çevre yönetimi(2002) Baki, Birdoğan; Cengiz, EkremHalkın artan çevre bilinci, devletin çevresel düzenlemeleri ve politikaları, organize olmuş grupların baskıları sonucu firmalar Toplam Kalite Çevre Yönetimini (TKÇY) uygulamaya başlamışlardır. Kalite maliyetlerini azaltan, pazar payını artıran Toplam Kalite Yönetimi gibi kanıtlanmış teknikler çevresel problemlere uygulandıkları zaman aynı faydaları sağlayabilirler. Toplam Kalite Yönetimi ve Çevre Yönetim Sisteminin bütünleşmesiyle ortaya çıkan TKÇY felsefesi hem kârlılığı artırır, hem de sosyal sorumluluğu yükseltir. Bu çalışma kalite geliştirme yaklaşımının çevresel konulara uygulana- bilirliğini ele almakta ve müşteri odaklılık, sürekli gelişme, çevresel maliyetler, çevresel ölçüm ve kontroller, çıkar gruplarının baskıları ve çevresel stratejileri içeren TKÇY’ni açıklamaktadır.Item Üretim/pazarlama bölümleri arasındaki uyumun firmaların rekabetçi yapısı ve kâr potansiyeli üzerindeki etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2004) Ayyıldız, Hasan; Cengiz, EkremÜretim/pazarlama bölümleri arasındaki uyum, üretim ve pazarlama fonksiyonlarının birlikte çalışma kabiliyetini ifade etmektedir. Bu araştırmada üretim ve pazarlama stratejisi ile ilgili literatür ve daha önceki deneysel çalışmalara dayanarak, üretim/ pazarlama bölümleri arasındaki uyumun; dolaylı değişkenler olan üretim/pazarlama stratejileri önemi ve üretim/pazarlama bölüm çalışanlarının morali değişkenlerini de dikkate alarak firmanın rekabetçi yapısı ve kâr potansiyeli üzerindeki etkisini gösteren bir model geliştirilmiştir. Modeli test etmek için 15 adet hipotez oluşturulmuş ve bununla ilgili bir anket formu hazırlanmıştır. Araştırma anketi, üretim ve pazarlama bölümlerine sahip olup internette ismi geçen ve gayeli örnekleme metoduyla seçilen 116 firmaya uygulanmıştır. Modelin testinde AMOS 4 ve SPSS 13 kullanarak yapısal eşitlik modeli uygulanmıştır. Test sonucunda ileri sürülen model yüksek bir uyum göstermiş ve 13 hipotez kabul edilmiştir. Sonuç olarak, üretim/pazarlama bölümleri arasındaki uyumun firmaların rekabetçi yapısı ve kâr potansiyeli üzerinde önemli bir etkisinin olduğu bulunmuştur.