Browsing by Author "Cengiz, Nalan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Bursa İlinde yumurta pazarlaması(Uludağ Üniversitesi, 1996-03-12) Cengiz, Nalan; Vural, Hasan; Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı.Bu çalışmada Bursa ili yumurta pazar yapısı ve pazarlama kanalları ile ildeki pazarlama sorunları;, yumurtacı tavuk işlet meleri, toptancı tüccar ve perakendecilerden toplanan verilere bağlı alarak incelenmiştir. ilde yapılan araştırmada 10.000 adet kapasiteli işletmeler de yumurta maliyeti 2527,32 TL. /Adet, 10.000 adetten büyük iş letmelerde 1522,08 TL. /Adet bulunmuştur. Araştırma alanında yapılan incelemede yumurta pazarlamasın da, en çok kullanılan pazarlama kanalının "üretici - >toptancı tüccar- - >perakendeci - >tüketici kanalı olduğu tespit edilmiştir. Bu kanalda tüketicinin ödemiş olduğu para ile üreticinin eline geçen para arasındaki -fark olan pazarlama marjı 1 adet yumurta için ortalama 1.000 TL olup, bu miktarın % 25 ' i toptancı tüccar, % 75' i de perakendeci arasında paylaşılmaktadır. Pazarlama, da önemli sorunlar bulunmakta, sektörün gelişimi için bu eksikliklerin giderilmesi özellikle üretim ve satış aşamalarında örgütlenmelerin gerçekleşmesi gerekmektedir. Ayrıca, tüketici talepleri dikkate alınarak, yeni pazarlama hizmetleri sunulmalıdır.