Browsing by Author "Demir, Huriyenur"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item 3-6 yaş çocuğa sahip annelerin duygusal istismar potansiyelleri ve çocuklarının ayrılık kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-06-23) Demir, Huriyenur; Derman, Meral Taner; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Ana Bilim Dalı/Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-5002-6095Bu araştırmanın amacı; 3-6 yaş çocuğa sahip annelerin duygusal istismarı potansiyelleri ile çocuklarının ayrılık kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç doğrultusunda annelerin duygusal istismar potansiyelleri ve çocuklarının ayrılık kaygılarının; çocuğun cinsiyeti, yaşı, annenin yaşı, eğitim durumu ve mesleğine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Samsun il merkezi ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda okul öncesi eğitime devam eden 3-6 yaş arası 410 çocuk ve annelerinden oluşmuştur. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “3-6 Yaş Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Duygusal İstismar Potansiyeli Ölçeği” ve “Ayrılık Kaygısı Değerlendirme Ölçeği-Ebeveyn Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde t-Testi, ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi, Basit Doğrusal Regresyon ve Çoklu Regresyon kullanılmıştır. Araştırmaya katılan annelerin duygusal istismar potansiyellerinin annenin mesleği, çocuğun cinsiyeti ve yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Annenin yaşı ve eğitim durumu değişkenlerinin ise “önleyici” alt boyutta farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. 3-6 yaş aralığında okul öncesi eğitime devam eden çocukların ayrılık kaygıları çocuğun cinsiyet, yaş, annenin yaş, eğitim durumu ve meslek değişkenlerine göre Yazar Adı ve Soyadı Üniversite Enstitü Ana Bilim Dalı Bilim Dalı Tezin Niteliği Sayfa Sayısı Mezuniyet Tarihi Tez Danışmanı Huriyenur DEMİR Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi XV + 130Doç. Dr. Meral TANER DERMAN vii istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılaşmamıştır. Annelerin duygusal istismar potansiyelleri ile çocuklarının ayrılık kaygıları arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca annelerinin duygusal istismara neden olan davranışlarının çocuklarının yalnız kalma ve terk edilme kaygılarını pozitif olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.