Browsing by Author "Derdiman, R. Cengiz"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item The contribution of an important verdict of Turkish Council of state to the system of law in evaluating civil servants(Uludağ Üniversitesi, 2006-12-01) Derdiman, R. Cengiz; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.According to the resolution established unanimously on 31 January, 2005 by basis no:2004/6213 and resolution no:2005/329, II. Seccion of Turkish Council of State, has applied a procedure ensuring civil servant’s security, equality and impartiality beyond defined establishments about the evaluation of civil servants in the exercise of their duties. In this short study, the chronic of this resolution will be emphasized. It is about arranging the registry report, the document regarding the evaluation of the function of civil servants. I want to analyse and present this resolution below with reference to different aspects which I notice important and original in terms of comperative law and public administration.Item Hukuk felsefesi gözüyle "polis" kavramı ve çağdaş polislik düşüncesi(Uludağ Üniversitesi, 2005) Derdiman, R. CengizHukuk felsefesi, hukuk düzeninin amacı ve toplumsal düzenin sağlanmasında hukukun rolü gibi konularla meşgul olduğuna göre, aynı zamanda polislik ile de ilgilenmek durumun dadır. Hukuk felsefesi gözüyle " polis" kavramı ile uygulama polisliği arasında fark vardır. Hukuk felsefesi bakımından polis, bir konsept, bir güvenlik politikası ve sistemi, olması gereken en iyi polisliktir. Dolayısıyla, hukuk felsefesi polisliği, uygulamadaki polislikten daha kapsamlı algılar. Günümüzde, felsefe gözüyle polis, özellikle de Türk hukuku bakımından şimdiye kadar fazla araştırılmamıştır. Bu tür incelemeler hukuk felsefesine yeni ve orijinal yöntemsel bir katkı olacaktır. Polislik, toplum düzenini sağlama yöntemi ve uygulamada kamu düzeninin sağlanması görevlerini içerir. Günlük dilde polislik ise kamu düzenini sağlayan örgütü, polis görevlilerini veya etkinliklerini ifade etmektedir. Bu anlamdaki polis ile kolluk kuvveti arasında bir fark yoktur; diğer kolluk güçleri de polis kapsamı içindedirler. Polis, görevinin niteliği , konumu ve kullandığı yetkiler itibarıyla siyasal rejimlerin nitelenmesini etkiler. Polise verilen yetkilerle temel haklar arasın da ters orantı vardır. Bu nedenle polise verilen yetkiler ne kadar fazla olursa insan hakları o kadar sınırlanır. Antidemokratik rejimlerde polis vazgeçilmez ve iktidarın ihtiyaç duyduğu en önemli kurumdur. Şurası önemlidir ki, çağdaş ve demokratik devlette polis sadece kamu düzenini sağlar ve suçla mücadele eder. Çağdaş ve demokratik devlette ideal polislik için örnek önerilerden bazıları şöyle sıralanabilir: 1. Son zamanlarda, genel olarak polisin yetkilerinin artırılması gerektiği ileri sürülmektedir. Çünkü, terör ve diğer suçlarda nitelik ve niceliksel bir artış gözlenmektedir. 2. Suçla mücadelede, toplumla birlikte ve bilimsel olarak hareket etmeyi öneren pro-aktiv polislik önerilmektedir. 3. Özel güvenlik, profesyonel, özel, gönüllü ve/veya ücretli polislik tavsiyeler arasındadır. 4. Polis uygulamaları sırasında etik ve insan haklarının hukuksal sınırları göz önünde bulundurulmalıdır. 5. Polisin sosyal yardım görevi, siyasal rejime ve devlete karşı güveni artırır vasıfta olmalıdır.Item Toplumsal etkileşim-kamu düzeni ilişkisi açısından polis hizmetlerinde toplum desteği ve ilişkisi(Uludağ Üniversitesi, 2006-06-01) Derdiman, R. Cengiz; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Kamu düzeninin sağlanmasında polisin toplumdan destek alması suçların aydınlatılmasına halkın katılımı bakımından başlı başına önem arzetmektedir. Tecrübe ve sanat yönü ağır basan polisliğin suçların aydınlatılması veya bir suçun önlenmesi için toplumdan destek alması kaçınılmazdır. Polisin, toplum destekli hizmetinin suçlarla mücadele bakımından en önemli parçasını toplumun tüm kesimleri ile yaptığı birlikte çalışma oluşturmaktadır. Yönetişimin özgün bazda polisliğe uygulanması için etken olan hakla ilişkiler, katılımla yönetim anlayışını hayata geçirmeyi önermek suretiyle toplum destekli polislik anlayışının altını çizmektedir. Suçun sadece reaktif polislik denilen, suçları adliyeye intikal içerikli hukuksal bir mücadele ile önlenemeyeceği ve zamanımızda bu anlamda toplum desteğini de içine alan pro-aktif yöntemlerin vazgeçilmezliği üzerinde durulmaktadır. Kısacası, polisin, suçla mücadelede toplumun güven ve desteğini kazanmak için iki yönlü bir şekilde halkla ilişki kurması gerekmektedir: Bunların birincisi, topluma bilgi vermek, ikincisi halkın dilek, istek, şikayetleriyle ilgilenmek ve bunları sonuçlandırmaktır. Zaten genel anlamdaki halkla ilişkiler de, yönetimin bu iki yönlü etkileşimini önermektedir. Halkla ilişkilerde yönetimin toplumu veya görevini istismar etmek suretiyle tesis ettiği bir işbirliği sağlıklı bir sonuç alamaz. Bu nedenle tarafsızlık, hukuka uyma, güleryüz, sempatik davranış halkla ilişkilerin tasvip ve teşvik ettiği davranışlardır. Yönetimin toplumla, olumlu trendi ve seviyesi artırılmış ilişkisi için, kurum görevlilerinin moral yönden desteklenmesi de gözardı edilmemelidir.Item Türk kamu yönetiminde yetki devri(Uludağ Üniversitesi, 2014-12-01) Uysal, Yusuf; Derdiman, R. Cengiz; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/Kamu Yönetimi Bölümü.Yetki devri, hem özel hem kamu yönetimlerinde kullanılan önemli bir yönetsel işlemdir. Ancak, Türk Kamu Yönetiminde, yetki devri mekanizması henüz istenilen etkinliğe ve verimliliğe kavuşamamıştır. Bu temel yargılardan yola çıkarak, bu çalışmada, öncelikle yetki devrinin yönetim bilimindeki yeri, faydaları ve önündeki engellerden bahsedilmiştir. Daha sonra Türk Kamu Yönetiminde yetki devri konusu, literatürdeki tartışmalar ve bürokrasideki uygulamalar açılarından incelenmiştir. Ayrıca yetki devrinin içeriği ve hukuki durumuna değinilmiş ve yetki devrinin yetki genişliği, imza devri ve yetki verme gibi kavramlarla ilişkisi ele alınmıştır. Türk Kamu Yönetimi’nde yetki devrinin merkezi yönetim, taşra yönetimi ve yerel yönetimler boyutlarında mevzuat ışığında çeşitli uygulamalarına yer verilmiştir. Son olarak, Türk Kamu Yönetiminde yetki devri ile sorumluluğun da devredilip devredilemeyeceği konusu tartışılmıştır.