Browsing by Author "Emreli, Derya"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Investigation of the effects of using augmented reality apps on students' learning achievement and motivation in engineering drawing courses(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-09-22) Emreli, Derya; Unver, Ertu; Huerta, Omar; Arslan, Rıdvan; Kuş, Abdil; Bursa Uludağ Üniversitesi/Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu/Motorlu Taşıtlar ve Ulaştırma Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği.; 0000-0002-0111-6879; 0000-0002-4626-0719In engineering education Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) technologies have been recently adopted in the teaching of technical subjects showing good potential for visual interaction with the objects. This study aims to investigate the effect of using a specifically developed mobile AR Engineering Drawing (ED) application (Apps) for improving the cognitive learning levels of students and learning achievement. In this study, experimental design with pre-test and post-test control groups and interview were used to measure of participants’ success. For this purpose, a total of 30 participants involved in the experimental group used AR application for training, whereas another 20 participants without AR training were kept as a control group. The increase in performance between pre-test and post-test was 39.7% for the experimental group and 17.2% for the control group. The results indicated a 19.6% higher learning performance in the experimental group through the use of the AR application for training. This result shows the very important effect the mobile AR engineering drawing application had in terms of acquiring new knowledge and skills on the participants. The study also shows that teaching Engineering Drawing subjects using AR Apps significantly increases students' conceptual and cognitive comprehension levels.Item Makine imalat sektörüne yönelik teknik resim eğitimlerinde sanal ve artırılmış gerçeklik (v/ar) uygulamaları kullanımının öğrenme performansına etkilerinin incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-09-11) Emreli, Derya; Arslan, Rıdvan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makina Mühendisliği Anabilim Dalı.; 0000-0002-3542-268XGünümüzde, makina imalat sektörlerinde, çalışan hatalarından kaynaklanan ıskarta ürün oranı şirketler için tehdit oluşturacak düzeylere ulaşabilmektedir. Çalışanların bilgi eksikliği kaynaklı bu problemin minimize edilebilmesi için okulların ve işletmelerin ciddi eğitim programları geliştirmeleri gerekmektedir. Sektörde ıskarta oranlarını önemli ölçüde etkileyen ve eksikliği hissedilen eğitimlerin önemli bir yüzdesini ileri düzeyde Teknik Resim okuma becerisi oluşturmaktadır. Bu eksiklik ağırlıklı olarak verilen eğitimlerin pratik uygulamalar ile desteklenememesinden kaynaklanmaktadır. Bu ihtiyacı kapatmak için Teknik Resim eğitimlerinin yeni ve farklı eğitim teknolojileri ile desteklenmesi için çalışmalar sürmektedir. Son yıllarda sanal ve artırılmış gerçeklik (S/AG) teknolojileri kullanıcıya verdiği cisimlerle görsel olarak etkileşim imkânı ile oldukça etkili bir teknik olarak eğitim alanında da ön plana çıkmaktadır. Bu tez çalışmasında, makine imalat sektöründe kullanılan, Teknik Resim konularının S/AG uygulamaları ile üç boyutlu ortama aktarılmasının kişilerin öğrenme performansına etkileri incelenmiştir. Bu etkilerin ölçülebilmesi amacıyla Teknik Resim eğitimi için geliştirilen özgün S/AG uygulamaları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Meslek Yüksekokulu Otomotiv programında okuyan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu gerçek deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Eğitim performansının değerlendirilmesi amacıyla S/AG uygulamaları kullanılan deney grubu ve kullanmayan kontrol grubu öğrencileri arasında karşılaştırılmalı yetkinlik analizleri yapılmıştır. Bu analizlerde akademik başarı sınavı, ön-test son-test yetkinlik ölçümü ve mülakat, uygulamaları yapılmıştır. Yapılan ölçme ve değerlendirmeler sonucunda; S/AG kullanılarak yapılan eğitimin öğrencilerin öğrenme performansı ve yetkinliklerini ciddi oranda arttırdığı görülmüştür.Item Mühendislik eğitiminde geometrik toleransların öğretimine yönelik artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirilmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-04-10) Kagıoglou, Mike; Unver, Ertu; Kofoğlu, Muhammed; Kuş, Abdil; Emreli, Derya; Arslan, Rıdvan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu.Günümüzde, iş hayatına başlayacak bireylerin üretime bir an önce katılabilmeleri büyük önem arz etmekte ve mesleki alanları ile ilgili bilgi ve becerileri eğitimleri esnasında kazanmaları gerekmektedir. Özellikle mühendislik eğitimlerinde teknik konu ve kavramların öğretiminde yeni teknolojilerin eğitime adapte edilmesi gerekir. Bu amaçla son yıllarda artırılmış gerçeklik (AG) teknolojileri kullanıcıya verdiği “cisimlerdeki derinlik algısı” ve “cisimlerle görsel olarak etkileşim” imkânı ile oldukça etkili bir teknik olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada kişilerde Teknik Resim öğrenme performansının yükseltmesi amacıyla özgün bir mobil AG uygulamasının geliştirme süreçleri irdelenmektedir. Bu kapsamda, Unity3D uygulaması üzerinde AG ile makine imalat-montaj süreçlerinde çok yaygın kullanılan teknik resim konularından olan geometrik toleranslar mobil AG uygulaması olarak geliştirilmiştir. Uygulamada geometrik ölçülendirme ve toleransların (GD&T) kolaylıkla anlaşılabilir ve öğretilebilir olması amaçlanmıştır.