Browsing by Author "Engür, Doruk"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Müzı̇k öğretmenlı̇ğı̇ lı̇sans programlarındakı̇ Batı müzı̇ğı̇ tür ve bı̇çı̇m bı̇lgı̇sı̇ dersı̇nı̇n pı̇yano dersı̇ne katkısına yönelı̇k öğretı̇m elemanı ve öğrencı̇ görüşlerı̇(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-12-14) Esen, Yusuf Ahmet; Engür, Doruk; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-6770-5481Bu araştırma Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans programlarında yer alan BMTBB dersinin Piyano dersine katkısının belirlenmesine yöneliktir. Araştırmada piyano ve BMTBB dersine giren öğretim elemanları ve Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans programı öğrencileri ile görüşülerek BMTBB dersinin Piyano dersine katkısına yönelik görüşlerini almak amaçlanmıştır. BMTBB dersi Piyano dersi ve diğer tüm çalgı derslerini destekleyici müzik eğitim derslerinden görülmekte ve bir müzik eğitimcisinin en basit haliyle olsa dahi ders hakkında bilgiye sahip olması beklenmektedir. Bu amaç ve önem doğrultusunda Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı lisans programlarında yer alan BMTBB dersinin Piyano dersine katkısına yönelik araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması modeli temel alarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu belirlerken kolay ulaşılabilir örnekleme deseni kullanılmıştır. Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarında görevli 10’u Piyano ve 10’uBatı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi Dersi olmak üzere 20 öğretim elemanı ve Müzik Öğretmenliği Lisans Programlarında kayıtlı 8 öğrenci örneklem olarak belirlenmiştir. BMTBB dersinin Piyano dersine katkısına yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve katılımcılar ile gönüllülük esasına dayalı olarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş, tema ve kodlar çıkartılmıştır. Elde edilen bulgular dahilinde BMTBB dersinde başarılı olan öğrencilerde bu dersin müzikalite, deşifre kolaylığı, hızlı öğrenim yönlerinden Piyano dersine katkısının olduğu ancak derste başarısız olan ya da yeterli öğrenim gerçekleştiremeyen öğrencilerin dersi Piyano dersine aktarmada zorluklar çektiği sonucuna varılmıştır. Tüm bu sonuçlar doğrultusunda BMTBB dersinin seçmeli ders olmaktan çıkartılıp zorunlu ders olması ve ders saatinin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı eğitim programlarında artırılarak, daha kapsamlı bir eğitimin verilmesi, ayrıca Piyano derslerinde öğretmenler tarafından Tür ve Biçim Bilgisi konularının üstünde durulması önerilmektedir.