Browsing by Author "Erol, Onur"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Binek araçlarda bagaj menteşesi tasarımı ve optimizasyonu(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-05-13) Erol, Onur; Özgül, Hande Güler; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.Günümüz otomotiv endüstrisinde, üreticiler arasında artan rekabet ile birlikte ucuz, hafif ve güvenilir ürün tasarımlarının önemi her geçen gün artmakadır. Bu rekabet ortamında sonlu elemanlar analizi düşük maliyetli ve hızlı doğrulama avantjları ile önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, otomobil bagaj menteşesinin simülasyon sonuçlarına etki eden parametreleri ve bu parametrelerin deneysel test bulgularına en yakın simülasyon sonuçlarını belirlemek için; kontaklardaki sürtünme katsayısı, burç malzemesi ve geometrik farklılık parametreleri UNECE R11 şartnamesinde belirtilen X, Y ve Z yönlerindeki yüklemeler için simülasyonlar ve deneysel testler ile incelenmiştir. Sonuç olarak, her bir yön için karşılaştırılan simülasyonlar ve deneysel testlerin eğrileri incelenmiş ve bagaj menteşesi deneysel testleri ile uyumlu ortak olarak kullanılabilecek parametre olarak kontaklar arasında X yönü için 0,1 sürtünme katsayısı, F-0000-10 burç malzemesi ve üretim hatalarını en iyi şekilde temsil eden geometrik data, Y ve Z yönleri için 0,2 sürtünme katsayısı ile F-0000-10 burç malzemesi ve üretim hataları yansıtılmış geometrik data olarak saptanmıştır.Publication Comparison of experimental and finite element analysis results of a sheet metal prototype vehicle door hinge in X, Y and Z directions(Univ Fed Rio de Janeiro, Lab Hidrogenio, 2021-01-01) Özgül, Hande Güler; Erol, Onur; GÜLER ÖZGÜL, HANDE; Erol, Onur; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü; 0000-0001-8589-6931; GWU-9651-2022; ETY-2762-2022In this study, the geometric differences which have a significant effect on the simulation results of the sheet metal prototype vehicle door hinge have been revealed. This geometric difference was examined by finite element simulations and experimental tests for the loads in the X, Y and Z directions specified in the UNECE R11 regulation.As a result, the curves of the finite element simulations and the experimental tests compared for each direction were examined and it was concluded that the compatible model with the experimental tests of the sheet metal prototype vehicle door hinge was 3D scan model.