Browsing by Author "Kula, Nihal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Beden eğitimi, müzik ve görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin eğitim teknolojisi kullanım yeterliliklerinin incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2024-06-14) Kula, Nihal; Korkmaz, Nimet Haşıl; Bursa Uludağ Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı; 0009-0000-4237-6944Bu çalışmada ortaokullarda görev yapan beden eğitimi, müzik ve görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım yeterliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden, genel tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Bursa ili Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım ilçelerinde görev yapan 90 beden eğitimi öğretmeni, 49 müzik öğretmeni ve 36 görsel sanatlar öğretmeni ile oluşturulmuştur. Veri toplama araçları olarak Öğretmenlerin Eğitim Teknoloji Yeterliliklerini Belirleme ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verileri analiz etmek için ikili grupların karşılaştırılmasında Independent Samples T Testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One Way ANOVA Testi kullanılmıştır. Normal dağılım sergileyen gruplar arasındaki farklılığın karşılaştırılmasında Post Hoc testleri kullanılmıştır. Normal dağılım sergilemeyen ikili grupların karşılaştırılmasında Mann Whitney U Testi, ikiden fazlı grupların karşılaştırılmasında Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Normal dağılım sergilemeyen gruplar arasındaki farklılığın karşılaştırılmasında Mann Whitney U, Korelasyon analizinde Pearson ve Spearman Korelasyon Analizleri kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda, cinsiyet değişkeninin derse teknoloji entegrasyonu alt boyutunda kadınlar lehine anlamlı bir farklılaşma görülmüştür. Bunun yanında meslek kıdem değişkenine göre mesleki kıdemi 1-5 yıl ve 6-10 yıl aralığında olan öğretmenlerin, 16-20 yıl aralığında olan öğretmenlere göre ve 6-10 yıl aralığında olan öğretmenlerin, 11-15 yıl aralığında olan öğretmenlere göre teknoloji okuryazarlığı algılarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Son olarak ise görev yaptıkları ilçe değişkenine bakıldığında. Nilüfer ve Osmangazi ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin, Yıldırım ilçesinde görev yapan öğretmenlere göre eğitim teknoloji yeterliliklerini belirleme algılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.