Browsing by Author "Murtaja, Omar M. M."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analytical investigation of reinforced concrete beams strengthened by carbon fiber reinforced polymer(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-11-03) Murtaja, Omar M. M.; Sağıroğlu, Serkan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı.; 0000-0002-7824-6452Betonarme kirişlerin karbon fiber takviyeli polimer CFRP ile güçlendirilmesi, nispeten hızlı ve pratik bir çözüm olarak görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, ABAQUS adı verilen doğrusal olmayan bir sonlu elemanlar programı kullanarak güçlendirilmiş betonarme kirişlerin performansını ve farklı parametrelerin güçlendirilmiş kirişlerin performansına etkisini araştırmaktır. İncelenen parametreler arasında ceketlenecek kiriş tarafı sayısı, katman sayısı ve CFRP Uzunluğu yer almaktadır. Sonlu eleman analizlerinden elde edilen sonuçlar, kirişlerin merkezindeki yük-sehim eğrisi ile sunulmakta ve oluşturulan modelleri doğrulamak için literatürden elde edilen deneysel verilere çok yakın göstermektedir. Sadece çekme tarafında güçlendirilen kritik eğilme kirişleri için, üç kat fiber kullanıldığında nihai yük kapasitesindeki maksimum artış elde edilir. Bu durumda, kirişin eğilme mukavemeti, güçlendirilmemiş kontrol kirişine kıyasla, %52,72 artar ve kırılmadaki orta açıklık sehimi %18,90 azalır. U-şekli kullanılarak kritik eğilme kirişleri güçlendirilirken, dört kat fiber kullanıldığında nihai yük kapasitesindeki maksimum artış. Bu durumda kirişin eğilme mukavemeti kontrol kirişine göre %113,5 artar ve sehim değeri %20,09 azalır. Öte yandan, %75 ve %100 CFRP uzunluklu çekme tarafındaki güçlendirilmiş betonarme kirişlerin nihai dayanım ve sehim değerleri çok yakındır. U-şekli yöntemi ile güçlendirilen kesme kritik kirişler için, nihai kapasitedeki maksimum artışın, dört kat fiber kullanıldığında elde edildiğini göstermiştir. Bu durumda kirişin kesme mukavemeti %16,10 artar ve sehim %37,58 azalır. Kayma kirişler sarılı yöntemle güçlendirilirken, dört kat lif kullanıldığında nihai yük kapasitesindeki maksimum artış elde edilir.