Browsing by Author "Peker, Hanife"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Effects of formative assess ment probes integrated in extracurricular hands-on science: Middle school students' understanding(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014) Peker, Hanife; Bulunuz, Nermin; Bulunuz, Mızrap; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; 0000-0002-6650-088X; K-1318-2019This study had three main purposes, to (a) determine students' understanding of basic physics concepts, (b) analyze the science concepts and their connection to real-life context in science curricula and teaching materials, (c) evaluate effect of formative assessment probes on students' understanding of selected key concepts. Subjects were 197, 8th grade students who had studied five basic physics concepts. To evaluate students' understanding, a questionnaire consisting of formative assessment probes was administered with 4 multiple choice and 4 open-ended questions. Findings indicated that students had poor conceptual understanding of the concepts. Science curriculum, analyzed in terms of application to real-world contexts, indicated that textbooks included few practical explanations. In an intervention, one public school received formative assessment probes integrated with extra-curricular hands-on science instruction. Pre-post data showed significant increases in students' understanding of basic physics concepts. Finding that these students significantly out-performed other groups implies: (a) the need to include students' prior learning in instruction and (b) the need for more learning time to apply understanding of concepts to real-world contexts.Item Öğretmen yetiştirme modeli olan klinik danışmanlık modelininbir sınıf öğretmeni adayının fen bilimleri öğretimindenasıl uygulandığının betimlenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2018-09-13) Peker, Hanife; Bulunuz, Mızrap; Onan, Berna Coşkun; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı.Öğretmen yetiştirmede önemli yeri olan öğretmenlik uygulaması derslerinin içerikleri benzerlik gösterse de, uygulanış biçimleri farklılık göstermektedir. Bu farklılıklardan kaynaklanan problemler ve uygulamaların nasıl etkili hale getirileceği, eğitim bilimleri alanında sıklıkla araştırılan konulardandır. Bu araştırma ile öğretmenlik uygulamalarından biri olan Klinik Danışmanlık Modeli'nin, sınıf öğretmenliği öğretmen adayının fen bilimleri öğretiminde nasıl uygulandığını, öğretmen adayını öğretim sürecine hazırlama ve desteklemede paydaşlara düşen rollerin neler olduğunu betimlemek amaçlanmıştır. 2013 yılı güz dönemi boyunca Bursa'da bir özel okulda gerçekleştirilen bu çalışma, nitel araştırma prensipleriyle yürütülmüştür. Araştırmada bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Bu araştırmaya konu olan tekli durumun sınırları; Klinik Danışmanlık Modeli'nin, sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulaması sürecinde fen öğretimine yönelik deneyimlerinden oluşturulmuştur. Bu sınırlar dâhilinde araştırmanın sosyal bağlamı bir öğretmen adayı, uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanından ve fiziksel bağlamı; öğretmenlik uygulamasının yürütüldüğü okul, uygulamanın gerçekleştiği sınıf ve konferans görüşmelerin yapıldığı mekândan oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama süreci, KDM'den yararlanılarak yürütülen öğretmenlik uygulamaları ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilmiştir. Gözlem, görüşme ve doküman inceleme yöntemlerinin bir arada kullanılması ile metot çeşitlemesi sağlanmış ve tek metot kullanımının neden olabileceği eksikliklerin önüne geçilmiştir. Araştırmanın analiz sürecinde Klinik Danışmanlık Modeli'nin kuramsal dayanakları incelenmiş, betimsel bir analiz yaklaşımı tercih edilmiştir. Betimsel analiz sürecinde tümdengelimci, aşamalı bir yol izlenmiştir. Öncelikle KDM'nin prensipleri ve döngüsü temelinde tematik bir çerçeve oluşturulmuş, sonrasında veri setinden elde edilen kodlar bu tematik çerçeveye göre işlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda KDM'nin fen öğretiminde nasıl uygulanabileceği bağlamında; hazırlama, destekleme ve paydaşların rollerinden oluşan temalar bulgularda kategori ve kodlarına indirgenerek, görseller ve doğrudan alıntılar yoluyla sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, Klinik Danışmanlık Modeli'nin öğretmen yetiştirme sürecinde, öğretmen adayının fen öğretimini iyileştirmeye mesleki standartlar ve sosyal beceriler açısından katkı sağladığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçları, ilgili literatürle karşılaştırılarak tartışılmış, uygulayıcı ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.