Browsing by Author "Tapan Broutin, Menekşe Seden"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Didaktik durumlar teorisi ve 5E öğrenme modelinin teorik olarak ve uygulama esnasında karşılaşılan yaşantılar bakımından karşılaştırılması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-06-10) Koçdemir, Ayşe Alar; Tapan Broutin, Menekşe Seden; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.Bu çalışmanın amacı didaktik durumlar teorisi ve 5E öğrenme modelinin teorik olarak ve uygulama esnasında oluşan yaşantılar bakımından karşılaştırılıp benzer ve farklı yönlerini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda didaktik durumlar teorisi ve 5E öğrenme modeli genel özellikleri bakımından incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda nitel çalışma yöntemleri kullanılmıştır ve araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın verileri döküman incelemesi ve gözlem yöntemiyle toplanırken örneklem seçiminde 'Amaçlı Örnekleme' kriterleri benimsenmiştir. 5E öğrenme modeli ve didaktik durumlar teorisi yapılandırmacılık felsefenin etkisiyle ortaya çıkmıştır ve her ikisi de bilginin öğrenciler tarafından yapılandırılmasını sağlama sürecine açıklık getirmeye çalışmaktadır. 5E öğrenme modelinde bulunun beş aşamalı öğrenme süreci ile benzer şekilde didaktik durumlar teorisi kapsamında bir adidaktik ortamda gerçekleştirilen öğrenme sürecinde de beş aşamaya rastlanmaktadır. Bu çalışmada öncelikle bu aşamaların teorik çerçevede barındırdıkları öğretmen ve öğrenci davranışlarının yanı sıra model ve teorinin genel özellikler bakımından karşılaştırılması yapılmıştır. Daha sonra altıncı sınıf ve yedinci sınıf öğrenci grupları iki alt gruba ayrılarak her sınıf seviyesindeki öğrencilere aynı konunun öğretimi farklı yöntemle gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Altncı sınıf öğrencilerinden oluşan bir gruba orantı kavramına giriş konusu öğretimi 5E öğrenme modeli bağlamında, diğer gruba ise didaktik durumlar teorisi kapsamında yer alan adidaktik öğrenme ortamında gerçekleştirilmiştir. Yedinci sınıf öğrencilerinden oluşan bir gruba benzerlik kavramı öğretimi 5E öğrenme modeli bağlamında, diğer gruba ise didaktik durumlar teorisi kapsamında yer alan adidaktik ortamda gerçekleştirilmiştir. Sonra bu uygulamalarda karşılaşılan yaşantılar aşamalar boyutunda karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda didaktik durumlar teorisi ile 5E öğrenme modelinin teorik olarak benzeştiği ve farklılaştığı noktalar tespit edilmiş ve uygulamada karşılaşılan yaşantılardan benzer yaşantıları barındıran aşamalar ile farklı yaşantıları barındıran aşamalar ortaya konulmuştur.