Browsing by Author "Wujiabudula, Aihemaituoheti"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item A comparative study on university students’ intercultural communicative competence at state and private universities(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-09-13) Wujiabudula, Aihemaituoheti; Yılmaz, Derya Döner; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.Bu İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans tezinin amacı İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini kapsamlı bir şekilde araştırmaktır. Öncelikle, tezin ilk amacı devlet ve özel üniversite öğrencilerinin kültürlerarası iletişimsel yeterliliğine karşı algılarını karşılaştırarak, İngilizce öğrenen öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel yeterliliklerinin genel seviyelerini araştırmaktır. Bu çalışmanın ikinci aşaması, devlet ve özel üniversite öğrencilerinin kültürlerarası iletişimsel becerilerine yönelik algılarının cinsiyet, ana dili, üniversite tipleri ve öğrencilerin yurtdışında bulunma deneyimleri açısından farklılıkları ve karşılaştırılmasının yapılmasını amaçlamıştır. Çalışmanın son aşaması olarak, devlet ve özel üniversite öğrencilerinin kültürlerarası vi iletişimsel yeterliliğinin öğrencilerin yaşı, İngilizce dili yeterliliği, İngilizce öğrenme seneleri ve üniversitedeki seneleri arasında karşılaştırma yapılması amaçlanmıştır. Bu çalışmaya Türkiye’deki devlet ve özel üniversitelerden toplam 231 üniversite öğrencileri katılmıştır. Bu çalışmanın nesnelliğini güçlendirmek için İngiliz dili veya İngiliz kültürüne maruz kalan İngiliz dili eğitimi bölümü öğrencileri çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma ölçeği olarak, Kültürlerarası İletişimsel Becerileri Ölçeği (Wang, 2016) kullanılmıştır ve bu ölçek toplam 5 faktör ve 15 tane sorudan oluşmaktadır. Uygulanan ölçekteki faktörler, “Etkileşimsel İlişki”, “Diğer Kültürlere Saygı”, “Etkileşimsel Güven”, “Etkileşimsel Keyfi”, “Etkileşimsel Katılım” olarak 5 tane faktörü temsil etmektedir. Nicel araştırma ölçüm aracı olarak, SPSS 24 kullanılmıştır ve çalışmanın bulguları ve sonuçlarına bu ölçüm aracı kullanılarak ulaşılmıştır. Bu çalışmada devlet ve özel üniversiteden katılan tüm öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerilerinin oldukça yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, devlet üniversitesi öğrencilerinin kültürlerarası iletişimsel yeterliliğinin özel üniversite öğrencilerinin kültürlerarası iletişimsel becerilerine göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğu bulunmuştur. İşbu çalışmada, erkek öğrencilerinin kültürlerarası iletişimsel becerilerinin kız öğrencilere nazaran istatistiksel olarak daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu çalışmada, yurtdışında yaşama deneyimi olan öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerisi yurt dışında yaşamayan öğrencilere göre istatiksel olarak daha yüksek olduğu bulunmuştur. Yaş, İngilizce yeterliliği ve üniversitede bulunan sınıflar devlet üniversitelerindeki öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel yeterliliğinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterirken, İngilizce yeterliliği ve üniversitede bulunan sınıfalar özel üniversitelerden katılımcılar arasında istatistiksel olarak farklılık göstermiştir.