Browsing by Author "Yurtseven, Burcu"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analyse zur entwicklung der deutschdidaktischen kurzfilmmaterialien im hinblick auf die sprache, landeskunde und medienkompetenz und die bestimmung des verwendungsanteils der filmmaterialien seitens der lehrer(Uludağ Üniversitesi, 2018-08-29) Yurtseven, Burcu; Alyaz, Yunus; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.Bu çalışma kestirimsel deneysel bir araştırma olup, nicel araştırma yöntemiyle ele alınmıştır. Veri toplamada araç olarak bir anket ve yedi analiz yönergesi kullanılmıştır. 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılında uygulanan ankete katılan çalışma grubu, aktif olarak çalışan 20 Almanca öğretmeni tarafından oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler okuldaki dijital altyapı, film kullanımı ve Almanca dersinde görsel-işitsel materyallerin kullanımı ile ilgili öğretmen görüşleri kapsamında analiz edilmiştir. Bununla bağlantılı olarak özel ve devlet okulları arasındaki farklar irdelenmiştir. Nicel verilerin analizi Microsoft Excel 2013 programı ve SPSS yazılım programı ile gerçekleştirilmiştir. Anketten elde edilen veriler sayılar ve yüzdelik biçimde tablo ve grafik halinde verilmiştir. Yabancı dil olarak Almanca materyalleri konusunda kaynak sağlayan yayınevleri tarafından ek kaynak olarak sunulan eğitsel nitelikteki Almanca kısa filmler dil seviyesi, her ünitenin dilsel içeriği, ülke bilgisi ve medya estetiği içeren unsurlar bağlamında incelenmiştir. Ders kitabı analizi, analiz yönergesi yardımıyla sunulmuştur. Bu çalışmanın genel amacı, ilk etapta seçilmiş çeşitli film materyallerinin listelenmesi ve bu görsel- işitsel medyalarının öğretmenler açısından kullanım olasılıklarının incelenmesi. Bir diğer yandan Bursa ilindeki öğretmenlerin Almanca derslerindeki Almanca eğitsel kısa film kullanımı araştırılacaktır. Bunun ötesinde film kullanımı için görevde aktif olan ve gelecekte mesleğe atılacak olan öğretmenlere kılavuz olması açısından ve böylece film kullanımını kolaylaştırması açısından çözüm önerileri geliştirilecektir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda tüm okulların farklı ama yine de film materyalini sunma açısından yeterli dijital altyapıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda farklı kullanım sıklıklarıyla beraber görsel – işitsel ek materyallerin kullanıldığı ama henüz günlük almanca dersinin bir parçası olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğretmenler açısından film kullanımına ilişkin ilgi tespit edilmiştir.Item „Eine brezel aus plastik“ – Landeskundevermittlung im fremdsprachenunterricht aus der sicht Türkischer jugendlicher(Uludağ Üniversitesi, 2015-05-27) Şenyıldız, Anastasia; Dindar, Mehtap; Özçam, Gizem; Yurtseven, Burcu; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Alman Dili Eğitimi Bölümü.In der vorliegenden Studie werden subjektive Theorien von zwölf türkischen Jugendlichen über die Landeskundevermittlung im Fremdsprachenunterricht erhoben – also ihre Meinungen, Einsichten und Vorstellungen. Dafür wurden im Rahmen des qualitativen Forschungsansatzes Leitfaden-Interviews mit drei Probandengruppen (zwei Gruppen mit Deutsch und eine Gruppe mit Englisch als Fremdsprache) unterschiedlichen Alters und an verschiedenen Bildungseinrichtungen durchgeführt und aufgenommen. Die erhobenen und transkribierten Daten wurden qualitativ ausgewertet. Festzustellen war dabei, dass insgesamt – unabhängig von der jeweiligen Fremdsprache – ein großes Interesse an Informationen über die Zielsprachenländer besteht. Darüber hinaus haben die Lernenden genaue Vorstellungen wie Landeskunde vermittelt werden sollte. In den Daten zeigen sich altersbedingte Unterschiede bei den Probandengruppen. Auch der familiäre Hintergrund spielt in den Einstellungen der befragten Jugendlichen eine wichtige Rolle.