2000 Cilt 13 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10133
Browse
Browsing by BUU Author "Göğüş, Gülay"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yaklaşımları(Uludağ Üniversitesi, 2000) Göğüş, Gülay; Uludağ Üniversitesi/Devlet Konservatuvarı.Çağdaş eğitimin üç ana bileşeninden biri olan "sanat eğitimi "nin, önemli ve etkin öğesi "sanat eğitimcisi "dir. Sanat eğitimcilerinin büyük bir kısmını yetiştiren Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü (GSEB) öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yaklaşımları; onların gelecekte sürdürecekleri mesleğe hazır olmaları ya da bilinçlenmeleri açısından önemli bulunmaktadır. Bu çalışma; U Ü.E.F. GSEB öğrencilerinin, konuyla ilgili yaklaşımlarını belirlemek amacıyla yapılmış ve 1998-1999 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı'nda bu Bölüm 'de öğrenim gören 398 öğretmen adayına bir anket uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin sanat alanına oldukça ilgi duydukları, ancak ne bu Bölüm 'de öğrenim görmeye karar verirken ne de öğrenime başladıktan sonra (ilk ya da ortaöğretim kuruml arında) sanat eğitimcisi olarak görev almaya fazla sıcak bakmadıkları anlaşılmaktadır. Çalışmada bu ve benzeri bulgular tartışılmakta, konuyla ilgili öneriler de getirilmektedir.Item U.Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde uygulanan okul deneyimi çalışmaları(Uludağ Üniversitesi, 2000) Göğüş, Gülay; Uludağ Üniversitesi/Devlet Konservatuvarı.Öğretmen yetiştiren kurumların programlarında öğretmenlik eğitimi veren dersler ayrı bir önem taşır. Bu derslerin merkezini de okullardaki uygulamalar oluşturur. Ancak, sözü edilen ders ve uygulamalar kısa bir süre öncesine kadar öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinin programlarında oldukça yetersiz bir şekilde yer almaktaydı. Bu nedenle konu, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi içinde öncelikle ele alınmıştır. U. Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü (GSEB), Proje 'nin önerileri doğrultusunda Özel Öğretim Yöntemleri dersinin süresinin artırmış ve Okul Deneyimi I-ll adıyla okullardaki uygulamalı çalışmaları programlarına alarak, 1996-1997 Öğretim Yılı 'ndan itibaren uygulamaya koyan ilk kurumlardan biri olmuştur. Programlara alınan Okul Deneyimi I ve II çalışmalarının öğretmen adaylarına mesleki katkıları konusunda bilgi edinmek amacıyla 1998-1999 Öğretim Yılı 'nda bu ders i alan 290 GSEB öğrencisine ve dersin danışman öğretim elemanlarına (27 kişi) birer anket uygulanmıştır. Bu çalışmada ayrıca 1998-1999 Öğretim Yılı 'ndan itibaren Okul Deneyimi I dersinin üçüncü sınıftan birinci sınıfa alınması ile ilgili ilk izlenimler de konu edilmiştir.