Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/5065
Browse
Browsing by BUU Author "Akyol, Ş. Melih"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Güneş enerjisi kaynaklı bir stirling motorunun matlab-sımulınk ile modellenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-16) Akyol, Ş. Melih; Kılıç, Muhsin; Uludağ Üniversitesi/Mühendislik-Mimarlık Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü.Sürdürülebilir bir kalkınma için yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması gereklidir. Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü (YEGM)’nin ölçümlerine göre, ülkemiz günde yeryüzüne düşen ortalama 3600 Wh/m2 ‘lik güneş ışınımı ile önemli bir güneş enerjisi kullanım potansiyeline sahiptir. Bu çalışmada ısı kaynağı olarak güneş enerjisini kullanan beta tipi krank hareket mekanizmalı bir Stirling motoru teorik olarak Matlab-Simulink ortamında modellenmiştir. Hazırlanan model, ülkemizdeki farklı bölgeler için, yılın herhangi bir gününde, yatay veya açılı yüzeylere düşen güneş ışınımı değerlerini tahminleyen bir alt model ile desteklenmiştir. Geliştirilen model ile, Stirling motorunun farklı boyutlandırmaları için güç, çalışma frekansı, verim gibi performans özellikleri hesaplanabilmekte, iş gazının da sıcaklık basınç gibi termodinamik özelliklerinin çevrim boyunca değişimi izlenebilmektedir.Item Otomobillerde ısıtma sürecinde sürücünün fizyolojik tepkilerinin dinamik olarak modellenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2008) Akyol, Ş. Melih; Kılıç, Muhsin; Uludağ Üniversitesi/Mühendislik-Mimarlık Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü.Bu çalışmada otomobillerin ısıtma sürecinde iç ortam şartlarında meydana gelen olası değişiklerde sürücünün verdiği fizyolojik tepkilerin dinamik olarak izlenebileceği model Matlab-Simulink programında hazırlanmıştır. Simülasyonda, otomobil kabini içerisindeki sıcaklık, hız ve bağıl nem gibi ısıl konfor parametrelerinin düzenli bir dağılıma sahip olmadığı dikkate alınarak vücut üzerinde yerel konfor parametrelerini incelemek için insan vücudu 15 alt bölmeli olarak tasarlanmıştır. Model literatürde bulunan çalışmalar ile doğrulanmıştır. Hazırlanan simülasyon modelinde yapılan deneysel çalışmalardan elde edilen ölçüm değerleri kullanılmıştır.