2023 Cilt 36 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/32725
Browse
Browsing by BUU Author "Bayındır, Merve Şen"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-07-31) Bayındır, Merve Şen; Zeteroğlu, Elvan Şahin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Anabilim Dalı.; 0000-0002-2297-213X; 0000-0002-2900-7033Bu çalışmanın amacı, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde eğitim gören okul öncesi lisans öğrencilerinin farklı değişkenlere göre yaratıcılıkları ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2020-2021 Eğitim öğretim yılında, öğrenim gören tüm okul öncesi öğretmen adayları çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Tam sayım yöntemi ile 489 okul öncesi öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırmada katılımcılara Çoban (1999) tarafından dilimize uygun hâle getirilen “Ne Kadar Yaratıcısınız?” (How Creative Are You?) adlı ölçek, Saban'ın (2001) hazırladığı Çoklu Zekâ Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu verilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS ile çözümlenmiştir. Araştırma neticesinde okul öncesi lisans öğrencilerinin çoklu zekâ türleri ve yaratıcılık puanları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul öncesi lisans öğrencilerinin yaratıcılık ve çoklu zekâ alan puanlarına öğretim türünün, yer aldıkları aktivitelerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının sanat ve spor aktiviteleri ile ilgili olma durumunun çoklu zekâ ve yaratıcılık puanlarına etkisi yüksektir.