2023 Cilt 36 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/32725
Browse
Browsing by BUU Author "Yalçıntaş, Esra"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Dezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneği(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-07-31) Özhan, Muhammed Muzaffer; Yalçıntaş, Esra; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü; 0000-0003-3661-5544; 0000-0001-6971-0519Bu çalışmada okul öncesi eğitiminin önemine ve bilim şenliklerinin bu eğitim için ne kadar önemli olduğuna odaklanmaktadır. Okul öncesi dönemi, dil, doğa ve çevresel etkileşimlerle birleştirerek çocukların gelişimini desteklemek için önemli bir fırsattır. Ancak, öğretmenlerin ve okul ortamının desteği gerekmektedir. Bu nedenle bilim şenlikleri gibi zengin öğrenme alanları, çocukların günlük hayatlarında gördükleri olay ve cihazların basit bir mantıkta gerçekleştiğini anlamalarına yardımcı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilen “Bursa Bilim Şenliği Faz-1 Anasınıflarımızla 7’den 77’ye Bilimle Şenleniyoruz” isimli bilim şenliğine katılan dezavantajlı bölgelerdeki anaokullarındaki öğretmenlerin bilim şenliğine yönelik görüşlerini belirlemektir. 120 öğretmene yapılan anket sonucunda, bilim şenliği mekânı ve atölyelerinin öğretmenlere kişisel ve mesleki faydalar sağladığı belirtilmiştir. Şenlikte yürütülen etkinliklerin çocukların sosyal etkileşimleri üzerinde olumlu etki sağladığı ve öğretmen ve öğrencilerin özgüven kazandıkları tespit edilmiştir. Bulgular doğrultusunda, bilim şenliğinin dezavantajlı bölgelerde bulunan okul öncesi çocukları için çeşitli faydalar sağladığı ve sürekliliğinin desteklenmesi önerilmektedir.