2017 Cilt 26 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16122
Browse
Browsing by BUU Author "Aly, Ahmed Hassan Mohamed"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Türkiye'deki Arap-dili öğretimi - zorlukları ve beklentileri(Uludağ Üniversitesi, 2017) Aly, Ahmed Hassan Mohamed; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki Arapça öğretimi meselesini irdelemektir. Konu esas olarak iki çerçeveye bölündü. Teorik çerçeve, tanımlayıcı yaklaşımı ifade etmektedir. Sırasıyla dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm Türkiye'deki Arapça öğretimi hakkında tarihsel bir arka plandır. İkinci bölüm Cumhurbaşkanı Erdoğan döneminde hızla gelişen Arapça öğretim kurumlan hakkındadır. Üçüncü bölüm Türkiye'deki Arapça öğretiminin hedeflerine hasredilmiştir. Dördüncü bölüm Türkiye'deki Arapça öğretiminde karşılaşılan temel problemlere değinmektedir. Pratik çerçeve, tanımlayıcı analitik yaklaşıma dayanmaktadır. Öğrenci, öğretmen ve müfredat açısından Türkiye'deki üniversitelerde Arapça öğretim metodunda engel olarak görülen temel problemleri ortaya çıkarmak için yapılan anketlerin uygulanmasından müteşekkildir. Araştırma, Türkiye'de Arapça öğretim problemlerinde usule ilişkin çözümler üretmek için öneri ve tavsiyelerin bir listesini verir.