2022 Cilt 27 Sayı 3
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/30951
Browse
Browsing by Department "Makine Mühendisliği Bölümü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Atmosferik basınçlı plazma uygulamasının 3B baskılara etkisinin incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-11-23) Dal, Murat; Çavdar, Kadir; Mühendislik Fakültesi; Makine Mühendisliği Bölümü; 0000-0002-5803-3097; 0000-0001-9126-0315Atmosferik basınçlı plazma, toz veya organik maddeden temizleme gibi yüzey özelliklerini iyileştirmek veya boyama ve kaplama için iyi yapışma özellikleri elde etmek için yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir. Bu çalışmanın temel amacı, polilaktik asidin (PLA) daha yüksek yüzey enerjisi ve dolayısıyla iyi yapışma özellikleri sağlamak için plazma işleme uygulamasında optimum parametre seviyelerini belirlemektir. Yüzey enerjisi doğrudan yüzey temas açısı ile ilgili olduğundan, deneysel çalışma su temas açısının en aza indirilmesine dayanmaktadır. Sonuç, optimum parametre seviyeleri ile muamele edilmiş bir numune ile temas açısında yaklaşık %45 oranında kayda değer bir gelişme olduğunu göstermektedir. PLA'nın ıslanabilirliği, atmosferik plazma yüzey işleminin uygulanmasıyla geliştirilmiştir. Bu sonuçtan hareketle, tabakalar arası bağlanma performansının plazma işlemi ile de güçlendirileceği hipotezi ile her bir tabakada plazma ile muamele edilmiş PLA ile FDM ile üretilen numunelerin mukavemetini araştırmak için daha ileri çalışmalar yapılacaktır.Item Optimum design of thermo-plunger support in commercial vehicles by using structural design and finite element methods(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-11-28) Kılıçarpa, Ulaş Aytaç; Yıldız, Betül Sultan; Yıldız, Ali Rıza; Mühendislik Fakültesi; Makine Mühendisliği Bölümü; 0000-0002-7493-2068; 0000-0003-1790-6987This paper focuses on creating an optimum design and development of thermo-plunger parts for commercial vehicles in order to save material, reduce mass and make more sustainable automobiles. In this paper, natural frequency analysis, topology, and topography optimization methods have been used to create a new design for the thermo-plunger part. Thermo-plunger means an electric heater that is used for heating the inside of automobiles effectively and quickly and providing customer thermal comfort. It is positioned in the vehicle body, and its support parts have been developed by structural optimization techniques because there is not enough space in the engine compartment for automatic transmission commercial vehicles. The aim of this study is to make a lightweight and reinforced thermo-plunger support part design. Initially, a draft design was created in 3D model software. After that, topology and topography optimizations were applied on this draft design. At the end of studies, a final optimum support design has been obtained. The final design is 41.1% lighter than the initial design. At the same time, above 50 Hz natural frequency value has been obtained on the final design to avoid resonance problems.