2002 Cilt 28 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18061
Browse
Browsing by Department "Anatomi Ana Bilim Dalı"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item El kullanımının ayırma fonksiyonu ile saptanması(Uludağ Üniversitesi, 2002-03-22) Cankur, N. Şimşek; Coşkun, İhsaniye; Ediz, Bülent; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıEn çok kullanılan elin saptanması amacıyla, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı koleksiyonunda bulunan 120 humerus’ta sulcus intertubercularis ölçümleri yapıldı. Ölçüm parametreleri olarak sulcus intertubercularis’e ait genişlik (X1), derinlik (X2), iç duvar açıları (X3 ve X5) ve dış duvar açıları (X4 ve X6) alındı. Elde edilen ölçümlere ayırma (diskriminant) analizi uygulandı. Ayırma analizi ile X3-X6 arasındaki değişkenlerin, ayırma fonksiyonunda anlamlı değişkenler olduğu belirlendi (P<0,001). X1 ve X2 değişkenleri ise fonksiyonda anlamlı etkiye sahip değildi (P>0,05). Anlamlı değişkenlerle elde edilen ayırma fonksiyonunun doğru sınıflama oranı %85,8 olarak bulundu. Bu sonuçlar iç ve dış duvar açı ölçümlerinin, sağ el kullanımının baskınlığını belirtmede değerli kriterler olduğunu düşündürdüItem Tıp eğitiminde dil: I önemi, gelişmesi ve geleceği(Uludağ Üniversitesi, 2002-03-22) Cankur, N. Şimşek; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıTıbbî terminoloji binlerce yıl içinde şekillenmiştir. Önemli bir özelliği konuşma dilinden farklı bir yapıda olmasıdır. Günümüzde tıp eğitimi dilinin nasıl olması gerektiği tartışma konusu olmaktadır. Bu çalışma, tıp eğitiminde kullanılan dilin temel özelliklerinin, uluslar arası alandaki tarihsel gelişiminin ortaya konulmasını, günümüzde ve yakın gelecekteki durumunun tartışılmasını amaçlayarak hazırlanmıştır. İngilizce’nin giderek artan baskısının tıp alanındaki etkileri de irdelenmeye çalışılmıştırItem Tıp eğitiminde dil: II eğitim dilinde Türkçe’nin yeri ve geleceği(Uludağ Üniversitesi, 2002) Cankur, N. Şimşek; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıTıp eğitiminin en önemli özelliği nasıl verildiği değil hangi dilde verildiğidir. Toplumların başarıyı yakalaması kendi dillerini; karşılıklı iletişimi ise ortak dili kullanmalarına bağlıdır. Bu çalışma, tıp eğitiminde kullandığımız Türkçe’nin ne düzeyde etkin olduğunu tarihsel gelişiminin ışığında ortaya koymayı, günümüzdeki ve yakın gelecekteki durumunun tartışılmasını amaçlayarak hazırlanmıştır. Yıllarca başka dillerin baskısı altında kalan Türkçe’mizin özgür bir dil olarak tıbbî terminolojideki yerini alması gerektiği sonucuna varılmıştır.