2016 Cilt 35 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/17984
Browse
Browsing by Department "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item AGV niteliklerinin imalat sistemlerine etkisinin benzetim ile incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2016) Şenaras, Arzu Eren; Sezen, Hayrettin Kemal; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; Ekonometri BölümüRekabetin artması firmaları daha etkin ve verimli olmaya zorlamaktadır. Verimliliği artırmanın bir yolu ürüne değer katmayan işlemlerin ortadan kaldırılmasıdır. Bu değer katmayan işlemlerin başında da ürünün fabrika içinde gezmesi olan postalar arası taşıma gelmektedir. Son yıllarda bu tip taşımalar için sıklıkla AGV seçeneği göz önüne alınmaktadır. Kurulacak taşıma sistemi agv temelli olması durumunda ilk maliyet yüksek olması yanında AGV’nin imalat sistemini nasıl etkileyeceği de önemli bir konudur ve sistem gereksinimi karşılamayan yatırım sisteme katkısı olmayacağı açıktır. Kurulacak yeni taşıma sisteminin özelliklerinin sistem üzerindeki etkilerini incelemek için benzetim tekniği kullanılabilir. Geliştirilen benzetim modeli üzerinde sistem parametrelerini değiştirip bir takım denemeler yaparak sistem performansını ölçmek, yanlış karar verme olasılığını oldukça azaltacaktır. Bu çalışmanın amacı, bir imalat atölyesinde AGV parametrelerinin sistem üzerindeki etkilerini incelenmesidir. AGV’nin faydalı kullanım oranı, beklenen ortalama parça sayısı ve sistem gereksinimlerinin karşılanıp karşılanmadığı Arena paket programında geliştirilen benzetim modeli ile incelenmiş ve farklı AGV niteliklerine göre sistem sonuçları gözlenmiştir.Item Kuşaklararası iletişimin marka değeri oluşturmaya etkisinin yapısal eşitlik modelleme ile araştırılması(Uludağ Üniversitesi, 2016) Taşkın, Çağatan; Yılmaz, Mine; Sosyal Bilimler Enstitüsü; İşletme BölümüGünümüzün tüketici odaklı pazarları işletmeleri, marka değeri oluşturmaya yönelik stratejiler geliştirerek sürdürülebilir rekabetçi avantaj elde etmeye zorlamaktadır. Marka değeri oluşturmanın temel öncüllerinden biri de kuşaklararası iletişimdir. Kuşaklararası iletişimin biçimleri olan kuşaklararası diyalog ve kuşaklararası tavsiye çocuk tüketicilerin marka algılamalarını etkilemekte ve dolayısıyla da marka değerini oluşturmada önemli bir etmen olmaktadır. Bu araştırmanın amacı da; kuşaklararası iletişimin algısal marka değeri üzerindeki etkisini çeşitli aracı değişkenler kullanarak incelemek ve elde edilen modele göre pazarlama stratejileri önerilerinde bulunmaktır. Araştırma, “anne-kız, anne-oğul, baba-kız ve baba-oğul” olmak üzere dört temel örneklem üzerinde yürütülmüştür. Araştırmadaki değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesinde yapısal eşitlik modelleme kullanılmıştır. Elde edilen modelleme sonuçları, kuşaklararası diyalog ve kuşaklararası tavsiye bileşenlerinin marka değeri üzerinde, etkin marka çağrışımı ve marka güveni bileşenleri üzerinden güçlü bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.Item Why do employees remain silent? The effects of organizational justice perceptions(Uludağ Üniversitesi, 2016) Yürür, Senay; Yeloğlu, Hakkı Okan; Sayılar, Yücel; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; İşletme BölümüThis study aims to comprehend and explain how organizational justice perception, which is believed to influence the silence of employees, impacts the unwillingness of employees to express themselves. The study sample, selected using the convenience sampling method, includes 471 individuals employed in different industries in Ankara, Turkey. A survey was administered to the study participants for data collection. The tools used for the data collection process were Van Dyne, Ang and Botero’s (2003) organizational silence scale and Colquitt's (2001) organizational justice scale. Results from the study found that organizational justice perception has a general influence over the silence behavior of employees. However, the analyses performed on the sub-dimensions of both variables have shown that the effects observed varied. Comprehensive data and evaluations regarding the results derived from the study will be presented in the following sections of this paper.Item Yapısal eşitlik modellemesi ile yalnızlık, kendini affetme ve kendini sevme değişkenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2016) Aydemir, Mine; Bayram, Nuran; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; Ekonometri BölümüÇalışmanın amacı, yapısal eşitlik modellemesi ile yalnızlık, kendini sevme ve affetme değişkenleri arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Çalışmaya gönüllü olarak kamu üniversitesinden 242 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılanların %58,5’i kız öğrencidir. Çalışmada öğrencilerin yalnızlık düzeylerini belirlemek için UCLA yalnızlık ölçeği ile kendini sevme ve öz-yeterlik olmak üzere iki boyutlu benlik saygısı ölçeği ve Heartland Affetme ölçeği kullanılmıştır. Modele ait uyum indeksleri, X2 /df=1,603; GFI=0,89; CFI=0,90; RMSEA=0,05; SRMR=0,06 olarak elde edilmiştir. Bu sonuçlar, modelin kabul edilebilir bir uyuma sahip olduğunu göstermiştir. Tahmin edilen tüm yol katsayıları istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Yapısal eşitlik modeline göre, kişinin kendisini affedebilmesinin kendini sevmesinde etkili olduğu, kendini sevmenin yalnızlık hissinde etkili olduğu ve yalnızlık hissinin de kendini affetmede etkili olduğu ortaya çıkmıştır.