2015 Cilt 8 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/4496
Browse
Browsing by Department "İktisadi İdari Bilimler Fakültesi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Elektronik ticaretin vergilendirilmesinde son gelişmeler(Uludağ Üniversitesi, 2017-09-09) Akar, Hakan; Yurter, Yiğit Alp; İktisadi İdari Bilimler Fakültesi; Maliye Ana Bilim DalıTeknolojik gelişmeler hem günlük yaşamda hem de ticari faaliyetlerde birçok yenilik ve değişiklik getirmiştir. Sanayi toplumundaki geleneksel ticaretin yerini bilgi toplumunda elektronik ticaret almıştır. En çok bilinen tanımıyla elektronik ticaret (e-ticaret); işletmeleri, bireyleri ve kamu kurumların arasındaki ticari faaliyetlere ait etkinliklerin tüm aşamalarının bilgisayar ağları üzerinden yapılmasıdır. Elektronik ticaret, 1998 yılından itibaren internet teknolojisindeki gelişmelere bağlı olarak hızlı bir artış sergilemiştir. Bu artış, ticaretin taraflarına bazı faydalar sağlasa da vergi idareleri açısından ciddi sorunlara neden olmuştur. Mükellefler kolaylıkla sınır aşan işlemleriyle vergi kaçırma ve vergiden kaçınma olanaklarını genişletmişlerdir. Aynı zamanda elektronik ticaret dünya ekonomilerini birbirine bağlamaktadır. Doğal olarak elektronik ticaretin vergilendirilmesi dünya üzerindeki bütün ekonomileri etkilemektedir. Dolayısıyla elektronik ticaretin uluslararası niteliği, vergi otoritelerinin işbirliğini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, günümüz dünyasında giderek artan elektronik ticaretin vergileme üzerine etkileri, bu alana ilişkin sorunlar ve geliştirilen çözüm yollarına ilişkin gelişmeleri inceleyip önerilerde bulunmaktır.Item Kurumsal itibar ölçümlendirme yaklaşımları üzerine yazınsal bir inceleme(Uludağ Üniversitesi, 2017-09-08) Çiftçioğlu, B. Ayden; Gök, Benan; Sosyal Bilimler Enstitüsü; İşletme Bölümüİşletmeler açısından önemli bir soyut varlık olarak değerlendirilen kurumsal itibar, kurumlara pek çok açıdan faydalar yaratmakta, pek çok yazar tarafından örgütsel açıdan yönetilmesi gereken bir kurumsal özellik olarak değerlendirilmektedir. Ancak kurumsal itibarın nasıl oluştuğu ve tanımlandığı kadar nasıl yönetilmesi gerektiği de önemli bir yazınsal sorundur. İlgili yazında kurumsal itibarın işletmeler açısından sağladığı faydalara ilişkin birçok söylem olmasına rağmen, söz konusu kaynağın varlığını devam ettirmesi için nasıl ve ne tür bir ölçümleme yönteminin tercih edilmesi gerektiği konusunda yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu kısıttan hareket ile çalışmada Uludağ Üniversitesi kütüphanesinin aboneliği bulunan veri tabanlarına “İtibar, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Ölçümü, Reputation Models, Reputation Management” anahtar kelimeleri ile girildiğinde arama motoru tarafından önerilen 56 makale üzerinde yürütülen bir içerik analizi vasıtasıyla, kurumsal itibarın ölçümlendirilmesinde araştırmacılar tarafından tercih edilen ölçümleme yöntemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma bulguları incelenen makalelerde ağırlıklı olarak Fortune Mac ölçeğini ya da bu ölçeğin parametrelerine dayandırılan ölçümleme araçlarını tercih edildiğini ve yüzde 20 oranında ise araştırmacıların kurumsal itibarı oluşturan unsurlara dayanarak geliştirdikleri özgün ölçümleme araçlarını kurumsal itibarı ölçümlemek maksadıyla kullandıklarını göstermektedir. Bu çalışmada elde edilen bulgular kapsamında, bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara yazınsal anlamda ışık tutacağı düşünülmektedir.