2015 Cilt 8 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/4496
Browse
Browsing by Department "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Hata terimlerindeki otokorelasyonun Dickey Fuller birim kök testinin gücü üzerindeki etkisi: Simülasyon model yaklaşımı(Uludağ Üniversitesi, 2017-09-07) Hepkorucu, Atilla; Çınar, Mehmet; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; Ekonometri BölümüBu çalışmada en temel birim kök testi olarak kabul edilen Dickey Fuller birim kök testlerinin, hata terimlerinin korelasyonlu olması sonucu etkilenmesi durumu incelenmiştir. Bilindiği üzere Dickey Fuller birim kök testleri ile sistemdeki otoregresif değişkenin parametre katsayısının 𝜏 (tau) istatistiği ile söz konusu değişkenin durağanlığı belirlenmektedir. Ancak parametre katsayısının bire yakın çıkması durumunda test eleştirilmektedir. Test bu durumda durağanlık olgusu yerine durağan dışılığı sıkça önermektedir. Çalışmada belirlenen sonuçlara göre, hata terimlerinin korelasyonlu olması ve bu durumunun göz ardı edilmesi ile durağan seriler daha sık bir şekilde durağan dışı olma eğilimindedir. Bununla beraber otokorelasyonun zayıf olsa da sistemden uzaklaştırılması halinde serinin durağan çıkma olasılığı daha net bir şekilde önerilmektedir.Item Tüketicilerin renk algısı ve cinsiyet: Pazarlama bakış açısından bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 2017-09-03) Şen, Ayşe Bican; Özdemir, Erkan; Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu; İşletme BölümüFiziksel objelerin sahip olduğu renkler, insanların duygularını, düşüncelerini hatta fizyolojilerini dahi farklı şekillerde etkileyebilmektedir. Pazarlama açısından renk unsuru, yeni ürün geliştirme ve ürün yönetimi, fiyatlama, dağıtım ve tutundurma gibi pazarlamanın hemen her aşamasında dikkatle kullanılması gereken önemli bir faktördür. Bu çalışmanın amacı, pazarlama açısından kişilerin renk algısını cinsiyet değişkenini de dikkate alarak ortaya koymaktır. Araştırma verileri yüz yüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma Bursa/Türkiye gerçekleştirilmiş olup, elde edilen veriler frekans analiziyle değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda tüketicilerin renk algısı ve renk algısındaki cinsiyet farklılıkları ortaya konmuştur. Eğer cinsiyet değişkeni de dikkate alınırsa, pazarlama yöneticileri üründe ve ambalajında, ülke orijinini ifade etmede, marka ve şirket imajı oluşturmada, reklam kampanyalarında ve mağaza (çevrimiçi ve çevrimdışı) atmosferini oluşturmada renkleri etkin bir şekilde kullanabilirler.