2015 Cilt 34 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/17938
Browse
Browsing by Department "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item C# programlama dilinde geliştirilen program ile rasgeleliğin sınanması(Uludağ Üniversitesi, 2015) Şenaras, Arzu Eren; İnan, Şahin; Sezen, Hayrettin Kemal; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; Ekonometri BölümüBu çalışmanın amacı, benzetim çalışmalarında da sıkça kullanılan rassal sayıların rassallığının test edilmesidir. Rassal sayılar, benzetim çalışmalarında analiste kolaylık sağlamaktadır. Ancak dikkat edilmesi gereken önemli bir husus, kullanılan rassal sayıların gerçekten rassal olup olmadığının sınanması gerektiğidir. Bu çalışmada birçok ilginç yönüyle her alanda karşımıza çıkan ünlü altın oran sayısının virgülden sonraki 49999 hanesinin rasgelelik testleri C# programa dilinde geliştirilen program aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.Item Geç endüstrileşme sürecinde devletin rolü: Rusya örneği(Uludağ Üniversitesi, 2015) Polat, Ayda; Tuncel, Cem Okan; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; İktisat BölümüBu çalışma, Rusya’da maliye bakanları tarafından izlenen hükümet politikalarının ülkenin endüstrileşme hamlesinin gerçekleşmesinde oynadığı rolün irdelenmesini amaçlamaktadır. Gerschenkron’un geç endüstrileşme tezine göre İngiltere gibi erken sanayileşen ülkelerde özel girişimcilerin yarattığı sermaye birikimi sanayileşmeyi sağlarken, geç endüstrileşen Almanya’da yatırım bankaları daha da geç sanayileşen Rusya’da ise devletin uygulamaları sanayileşmeyi sağlamıştır. Bu nedenle geç endüstrileşen Rusya’da, endüstrileşme için gerekli olan birçok ön koşulun yerine devletin izlediği politikaların içerdiği unsurlar geçmiştir. Dolayısıyla bu çalışmada Rusya’daki 1861 sonrasındaki endüstrileşme devletin izlediği bilinçli politikaların yarattığı bir süreç olarak incelenmektedir. Özellikle bu çalışma 19. yüzyılda Reutern, Bunge, Vyshnegradsky ve Witte gibi farklı Rus hükümetlerinin maliye bakanları tarafından izlenen endüstrileşme politikalarının benzerliği ve sürekliliğine odaklanmaktadır.Item Recent remarkable developments in the world wide and contradictions in statistics education in Turkey(Uludağ Üniversitesi, 2015) Tüzüntürk, Selim; Gürsakal, Necmi; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; Ekonometri BölümüThe main purpose of this paper is to present some concerns about statistics education in the higher education system in Turkey. In general, especially in faculties that teach social sciences in Turkey, we observed a tendency of decreasing the share of quantitative courses in curricula, including statistics. Also we observed that statistics departments of Faculty of Arts and Sciences have been closed because there were not enough students. On the other side, it is seen that developed nations are harvesting the benefits of mathematics, statistics and computer science. As a result, it has been understood that statistics education in Turkey has a paradox. While developed nations are more interested in quantitative literacy and quantitative education, it seems at least we are not that much.