Sağlık Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/24
Browse
Browsing by Department "Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Bodrum ve Kuşadası'ndaki beş yıldızlı otellerde kalan turistlerin rekreasyonel sorunları(Uludağ Üniversitesi, 2007-02-08) Adiloğulları, İlhan; Acar, Zaim Alparslan; Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıİnsanların yoğun iş temposu ve stresli yaşantıdan bir an olsun uzaklaşmak için turizm faaliyetlerine katılma ihtiyacı duydukları bilinmektedir. Turizm özellikle 1900’lü yılların ortalarına kadar insanlar tarafından lüks bir faaliyet olarak görülmekteydi. Fakat teknolojik gelişme ve sosyal değişimler ile birlikte insanların hayatında birçok değişim sonunda, turizm faaliyetlerine katılma noktasında da değişimler görülmekte olup, turizm insanlar için lüks olmaktan çıkıp, zorunlu ihtiyaç olarak yerini almaya başlamıştır. Ülkemizin, stratejik konumu, doğal güzellikleri, kültürel zenginliği, iklim şartları ve her mevsimin ayrı güzellikte yaşanması tartışılmaz bir durum arz ettiği bir gerçektir. Turizm faaliyetlerine bu kadar uygun olan bir ülkede turizmin gelişmesi ve daha ileri noktalara taşınması için, turizm faaliyetleri içinde önemli bir yer tutan rekreasyon faaliyetlerinin de dikkate alınması gerektiği düşünülmektedir. Bir turizm cenneti olan ülkemize tatile gelen turistlerin fiziksel ve sosyal ihtiyaçlarının belirlenip, rekreasyonel beklentilerinin tespit edilip, sorunların çözülmesi bakımından bu çalışma önemlidir. Bu amaçla; Bodrum ve Kuşadası’ndaki beş yıldızlı otellerde tatil yapan turistlerin rekreasyonel sorunlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma 2006 turizm yaz sezonunda Kuşadası ve Bodrum bölgesindeki otellerde kalan ve araştırmamızın kapsamını oluşturan toplam 512 turist üzerinde gerçekleştirildi. Çalışmaya katılan yabancı turistlerin 353 kişi (%68,9), Türk turistlerin oranı ise 159 kişi (%31,1)’ dir. Araştırmanın aracını teşkil eden 5 yıldızlı otellerde kalan yabancı ve Türk turistler ile ilgili olarak durumu tespit etmek amacıyla hazırlanan durum değerlendirme formu turistlere uygulanmıştır. Durum değerlendirme formu içindeki 53 soruda likert ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca bu çalışmada betimsel istatistiklere yer verilmiş ve 3’lü scala kullanılmıştır. Veriler SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan yabancı ve Türk turistlerin %51’ni erkekler, %49’nu bayanlar oluşturmaktadır. Ayrıca bu araştırmada katılımcıların çoğunluğunu %46,5 ile 31–50 yaş grubu arası turistler oluşturmaktadır. Turistlerin ülkelere göre dağılımlarına baktığımızda ise çalışmaya katılanların %31,1’ni Türk turistler, Türk turistlerden sonra 14,5 ile Belçikalı turistler oluşturmaktadır. Burada %2 ile en az turistin Fransızlardan oluştuğu görülmektedir. Sonuç olarak; ülkemizdeki turizm bölgelerinde rekreasyonel faaliyetlerin uygulanmasında, daha profesyonelce ve sistematik bir biçimde düşünülerek adımlar atılırsa, turistlerin memnuniyeti artacak ve ülkemize bakış açıları daha olumlu olacaktır.Item İlköğretim 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka kuramına göre sahip oldukları zeka alanları ve akademik başarılarının karşılaştırılması(Uludağ Üniversitesi, 2006) Akar, Kemal; Korkmaz, Nimet Haşıl; Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıGardner tarafından 1983 yılında ortaya konan çoklu zekâ kuramına göre, insan zekâsı tek bir faktörle açıklanamayacak kadar çok sayıda yeteneğin bileşiminden oluşmaktadır. İnsan zekâsının geçmişte uygulanan IQ testleriyle objektif olarak ölçülemeyeceğini savunan bu kurama göre, insanlar farklı alanlarda yeteneklere, potansiyellere sahiptirler. Bireylerin sahip olduğu bu yetenekleri “Zekâ alanları” olarak tanımlayan Gardner’a göre, 8 farklı zekâ alanı bulunmaktadır. Bu kurama göre bireylerin sahip oldukları ”çoklu” zekâ alanları, “geliştirilebilir, iyileştirilebilir” özelliktedirler. Batıda son yıllarda öğrencilerin çoklu zekâ alanlarına uygun olarak hazırlanmış öğretim ortamlarının olumlu yöndeki etkilerini gösteren sayısız araştırma bulunmaktadır. ilköğretim 6.7.8 sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ kuramına göre sahip oldukları zekâ alanları ve akademik başarılarının karşılaştırılması ve ilköğretim öğrencilerinin çoklu zekâ kuramına dayalı profillerinin ortaya konması amacı ile yapılan araştırmaya 2004–2005 Eğitim-Öğretim yılında örneklem İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören 6.7.8 sınıflardan 975 öğrenci dahil edilmiştir. % 53,1’ini kız, % 46,9’unu erkeklerin oluşturduğu öğrencilerin, sınıfları, cinsiyetleri, baskın çoklu zekâ alanları 2004–2005 Eğitim-Öğretim yılına ait yılsonu notları ve akademik ortalamaları değerlendirildi. Öğrencilerin baskın çoklu zekâ alanlarının belirlenmesinde, 2552 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Tebligler Dergisinde yer alan “Sınıf Gözlem Formu’ kullanılmıştır. Araştırmada, akademik başarı bağımlı değişken olarak ele alındığında Çoklu Zekâ boyutlarından Mantıksal-Matematiksel zekâ alanı ile anlamlı ilişki bulunmuştur. (p<0.01).Item İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları(Uludağ Üniversitesi, 2006) Holoğlu, Okşan Girgin; Korkmaz, Nimet Haşıl; Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıBu araştırma, Bursa, Kocaeli, Bingöl, Sivas illerinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını saptamak amacı ile yapılmıştır.Araştırma evrenini bu dört ildeki ilköğretim 2. kademedeki kız öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya, bu gruptan örneklem olarak rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 9 ilköğretim okulundan 6.sınıf; 394, 7.sınıf; 388, 8.sınıf; 323 olmak üzere toplam 1105 kız öğrenci katılmıştır.Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen,12'si olumlu 12'si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Kız öğrencilerin tutum ölçek puanları çeşitli değişkenlere göre (iller, sınıflar, okullar,hizmet bölgeleri, doğum yerleri, anne-baba eğitim düzeyi, beden eğitimi öğretmeni cinsiyeti,uzun süredir yaşanılan yer) Kruskall Wallis ve Mann Whitney U testi sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Kız öğrencilerin tutum ölçek puanları ile iller, okullar, hizmet bölgeleri,doğum yerleri, anne-baba eğitim düzeyleri ve uzun süredir yaşadıkları yer değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05).Item İlköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2006) Şenışık, Yalçın; Kuter, Füsun Öztürk; Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıBu çalışma, ilköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya, farklı sosyo-ekonomik düzeydeki öğrencilerin bulunduğu Bursa Bisaş İlköğretim Okulunda okuyan, 43'ü kız, 48'i erkek toplam 91 altıncı sınıf öğrencisi, 30'u kız, 45'i erkek toplam 75 yedinci sınıf öğrencisi olmak üzere 166 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. 10 hafta süren bu çalışmada, öğrencilere uygulamalara başlamadan önce, ilk 4 haftalık uygulama sonunda ve 10'uncu haftanın sonunda olmak üzere toplam 3 kez 27 sorudan oluşan Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği (SYB) uygulanmıştır. Veriler SPSS 13istatistik programında değerlendirilirken, Kruskall Wallis, Mann-Whitney U, Wilcoxon, Spearman Korelasyon Katsayısı ve Shapiro testleri kullanılmıştır. Bütün testlerde anlamlılık düzeyi p< 0.05, güvenirlik aralığı %95 olarak kabul edilmiştir.Çalışmada deneklerin okudukları sınıfa, cinsiyetlerine, lisanslı olup olmadıklarına,daha önce beden eğitimi dersi dışında herhangi bir kursa veya kampa katılıp katılmadıklarına ve derslerde uygulanan yöntemlere göre sosyal yetkinlik beklenti puanları karşılaştırılmıştır.Elde edilen bulgulara göre her iki yöntemde de ilk 4 haftalık çalışma sonrası SYB puanları ile 10 haftalık çalışma sonunda elde edilen SYB puanlarının, çalışma öncesi SYB puanlarıyla karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur (p< 0.05).Item Yatılı ilköğretim bölge okullarında okuyan öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları (Bingöl ili örneği)(Uludağ Üniversitesi, 2006) Karataş, Nazan Yavaş; Kuter, Füsun Öztürk; Sağlık Bilimleri Enstitüsü; Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıOkullarda yapılan boş zamanları değerlendirme etkinlikleri; eğitimin amaçlarını gerçekleştirmek, öğrencilerin sosyal gelişimi, toplumsal statü kazanması ve kültürler arası aktarım ile farklı kültürlerin birbirleriyle kaynaşması için gereklidir. Bu araştırmada Yatılı İlköğretim Bölge Okulları’ndaki (Y.İ.B.O.) öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları, Y.İ.B.O’lardaki rekreatif faaliyetlerin öğrencilerin ihtiyaçlarını ne oranda karşılayabildiği, okullarda bu amaçla ne tür çalışmalar yapıldığı ve Y.İ.B.O’ların boş zamanları değerlendirme konusunda öğrencilere sağladığı imkanlar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Bingöl il merkezine bağlı eğitim veren dört Y.İ.B.O. oluşturmaktadır. Bilgi toplama formlarındaki verilerin istatistiksel analizi SPSS 13.0 istatistik paket programında yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi α=0.05 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin % 64’ü boş zamanını değerlendirdiğini, % 36’sı değerlendiremediği düşünmektedir. Öğrenciler, boş zamanın değerlendirilememesinin en önemli sebebi olarak derslerin yoğunluğunu belirtmişlerdir (% 9.5). Öğrenciler, okullarında iken en fazla spor (% 29.3), en az koro (% 0.2) etkinlikleriyle uğraştıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin % 58’i okulundaki boş zaman etkinliklerinin yeterli; % 42’si yetersiz olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin okullarındaki boş zaman etkinliğinin yetersiz olmasının sebebi öğrencilerin ilgisiz (% 32.4) olmasıdır. Öğrencilerin okullarında düzenlenmesini istediği etkinlik, bilgisayar kursudur (% 30.4). Okuldaki boş zaman etkinliklerine katılımı sağlamak için alınacak önlem, okul yönetiminin etkinlikleri desteklemesidir (% 30.2). Öğrenciler, boş zamanları değerlendirme etkinliklerini seçerken arkadaşlarından (% 28) etkilendiklerini; bu etkinliklere arkadaş grubuyla (% 51.5) katıldıklarını belirtmiştir. Boş zamanları değerlendirme etkinliklerinin derslerini olumlu etkilediğini belirten öğrenciler (% 71.8), kendine güven duygularının arttığını (% 25); olumsuz düşünenler (% 13) ise kendilerini yorgun hissettiklerini (% 44) ve ders çalışma zamanlarının kalmadığını (% 44) belirtmişlerdir.