2004 Cilt 17 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10174
Browse
Browsing by Language "tr"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Asal sayıların, bileşik sayılardan ayırımına istatistiksel bir yaklaşım(Uludağ Üniversitesi, 2004) Altun, Murat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Tüm asal sayıları veren bir bağıntının bulunması pür matematiğin, bilinen ve henüz çözülememiş olan önemli problemlerinden biridir. Bu çalışmada, bu probleme, problem çözme stratejileri kullanılarak, uygulamalı matematiğe ait bir yöntemle yaklaşılmaktadır. Çalışmanın amacı, sayıların ikilik sistemdeki karşılıklarında yer alan basamak değerlerinin sayının asal olmasındaki etkisini –varsa- ortaya koymak ve bu problemdeki kullanımına bakarak, problem çözme stratejilerinin ve bunların öğretiminin önemini vurgulamaktır. Çalışmada, asal olan ve olmayan sayıların ikilik sistemdeki ifadelerinde yer alan basamak değerleri veri olarak kullanılmış ve sayıların ayırımı için diskriminant analizine başvurulmuştur. Diskriminant analizi sonucunda basamakların, sayının asal olmasında farklı etkiye (faktör yüklerine) sahip olduğu, bazı basamakların ise eşit güce sahip oldukları saptanmıştır.Item Çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik çevre eğitimi etkinliklerine ilköğretim okullarının duyarlılığı(Uludağ Üniversitesi, 2004) Şimşekli, Yeter; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.2002-2003 öğretim yılında Bursa il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda, çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı çevre eğitimi yapılmıştır. Öğretmenler tarafından birer ay süre ile işlenen beş ana tema için hazırlanmış olan etkinlikler dosyası okullara önceden gönderilmiş ve öğretim dönemi boyunca 21 ilköğretim okulunda 8789 öğrencinin katılımıyla 51 etkinlik yapılmıştır. Yapılan çalışma ile etkinliklere katılan ilköğretim öğrencilerinin çevre konularına dikkatleri çekilmiş, bu konuda düşünmeleri ve fikir üretmeleri sağlanmış olmasının yanında, okulların çevre eğitimi duyarlılığının istenilen düzeyde olmadığı saptanmıştır.Item Çocuk resmi, ilkel sanat ve 20. yüzyılın başındaki öncü sanat anlayışları arasındaki ilişki(Uludağ Üniversitesi, 2004) İşler, Ahmet Ş.; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.20. yüzyılın başında bilim ve hayatın bir çok alanında olduğu gibi sanat alanında da kökten değişimler yaşanmaya başlamıştır. Sanatta” İzlenimcilik’le” başlayan değişim hareketi “İzlenimcilik Sonrası Hareket’le” hız, “Kübizm” ile de kimlik kazanarak yoluna devam etmiştir. Bu süreçte Gauguin, Klee ve Picasso gibi “Avan-Garde” (öncü) sanatçıların geleneksel anlatımdan uzaklaşarak doğaçlama yaklaşımlara yöneldikleri görülmektedir. 20. yüzyılın başında bir çok yenilikçi sanatçının teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan son derece gürültülü, karmaşık, makineleşmiş ve hızlı bir yaşam tarzına tepki olarak sadeliğe doğru bir arayışa girdikleri düşünülmektedir. Bu bağlamda bazı erken dönem modern sanatçıların “hareket noktası” ya da “uyarım” olarak ilkel sanat ve çocuk resminden esinlendikleri söylenebilir. Bu durumun en olası nedeni aradıkları yalınlığın hem çocuk hem de ilkel sanatın temel anlatım özellikleri olmasına dayandırılmaktadır. Ayrıca ilkel sanatın çocuk resmi ile örtüşen “özgünlük”, “duygu yoğunluğu”, “doğrudanlık”, “anlam tasarrufu, “sembolik anlatım” ve “canlılık” gibi özellikleri yenilikçi sanatçıların da dünyayı görme ve ifade etme mantığının temelini oluşturması her üç olgunun etkileşim içinde olduğu düşüncesini destekler görünmektedir. Bu çalışmada konu ilgili literatürün taranması ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile ulaşılan bulgular çocuk sanatı, ilkel sanat ve 20. yüzyılın başlarındaki yenilikçi sanat anlayışı arasındaki olası etkileşimi farklı yanlarıyla açıklama doğrultusunda her üç olgunun ifade ve biçim özellikleri karşılaştırılarak tartışılacaktır.Item Eğitim / müzik eğitiminde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış(Uludağ Üniversitesi, 2004) Albuz, AytekinEğitimde; öğretimin kalitesini sürekli olarak kontrol altında tutmak ve yükseltmek amacıyla, program değerlendirme çabaları son dönemde oldukça önemli bir olgu haline gelmiştir. Ancak burada önemli olan, bir öğretim programını çağdaş program değerlendirme kriterlerine uygun, içsel öğelerine dönük olarak ele alıp değerlendirme işlemlerine tabi tutmaktır. Zira tersi bir durum, programın geneli hakkında yanlış bir yargının oluşmasına sebebiyet verebilir. Bu pencereden bakıldığında; eğitimde program değerlendirme etkinliklerinin eğitim ve öğretim açısından hayati bir öneme ve değere sahip olduğu gerçeği de bir kez daha ortaya çıkacaktır.Item İlköğretim yedinci sınıf matematik dersinde (çokgenler konusunda) öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin kullanımı ve uygulama sonuçları(Uludağ Üniversitesi, 2004) Bilgin, TunayBu çalışma, işbirlikli öğrenme tekniklerinden “Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri”(ÖTBB) tekniğinin kullanımını belirlemek ve uygulama aşamalarını tespit için ele alınmıştır. Çalışmada Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri tekniğinin öğrenci başarısında geleneksel yönteme göre etkili olup-olmadığı ve kız- erkek öğrenciler arasında farklılaşmaya neden olupolmadığı test edilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test – son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2002-2003 öğretim yılı ikinci döneminde Van İnönü İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya birinde 29 diğerinde 26 olmak üzere iki ayrı sınıftan toplam 55 öğrenci alınmıştır. Denkleştirme testi ortalamaları açısından denk oldukları saptandıktan sonra gruplardan biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda deney grubundaki öğrencilerin matematik başarılarının (son test), kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Kız ve erkek öğrenciler açısından da gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.Item Müzik bilimleri ve müzikoloji bölümleri İle Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim Dalındaki piyano eğitiminin kapsamı ve uygulamadaki görünümü(Uludağ Üniversitesi, 2004) Tufan, EnverÜlkemizde değişik alanlarda ve değişik amaçlarla yüksek öğrenim düzeyinde farklı müzik eğitimi programları yürütülmektedir. Müzik Bilimleri, Müzikoloji ve Müzik Öğretmenliği programları da bu kapsam içerisinde yer almaktadır. Bu çalışmada, söz konusu alanların genel program analizleri yapılmış, bu programlar içerisinde piyano eğitiminin yeri ile bu eğitimin mezuniyet sonrasındaki uygulamalara nasıl yansıdığı ve/veya yansıyacağına yönelik durumun saptanmasına çalışılarak, ortaya çıkan problemleri çözmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur.Item U.Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2001-2002 öğretim yılı giriş yetenek sınavında uygulanan müziksel işitme test sınavının değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 2004) Demirbatır, R. Erol; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, U.Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2001-2002 öğretim yılı giriş yetenek sınavında uygulanan müziksel işitme test sınavının değerlendirilmesi amacıyla, başvuran aday öğrencilerin I. Aşama sınavında aldıkları başarı puanlarının istatistiksel çözümlemesi yapılmış, bunun yanı sıra II. Aşama müziksel işitme mülakat sınavıyla karşılaştırılarak sınavın geçerlik ve güvenirliği saptanmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda I. Aşama müziksel işitme test sınavının uygulanan aday öğrenci grubu için büyük ölçüde geçerli ve güvenilir ölçümler elde ettiği, ayrıca II.Aşama müziksel işitme mülakat sınavı ile arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde ilişki bulunduğu saptanmıştır.