1995 Cilt 10 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16803
Browse
Browsing by Language "tr"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Item Atatürk'ün çağdaş eğitim anlayışı ve liderliği(Uludağ Üniversitesi, 1995) Altıntaş, Ersin; Eğitim FakültesiAtatürk tarihin ender yetiştirdiği dehalardan biridir. Sadece askeri ve siyasal alanda değil eğitim alanında da liderlik yapmıştır. Osmanlılar döneminde uygulanan eğitimi eleştirerek, Cumhuriyet'e dönük bir eğitim felsefesi ve politikası oluşturmuştur. Bir taraftan bağımsızlık mücadelesine liderlik yaparken, diğer taraftan, gençliğin hangi amaçlara değerlere ve ilkelere dönük olarak yetiştirilmesi gerektiğini öncelikli bir sorun olarak görmüştür. Çağdaş, insancıl, bilime ve akla dayanan eğitim görüşleri bugün de geçerliliğini korumaktadır.Item Cumhuriyet döneminde Türk Kadını’nın eğitimi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Özer, Ulviye; Fen Edebiyat FakültesiHer toplumda bireylere verilen değer ona duyulan saygı ve bakış açısı hiç şüphesiz o toplumun sosyo-kültürel yapısı ile bu yapıyı oluşturan tarihi, dini ve sanatsal geçmiş ile son derece bağımlıdır.Item Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde anaçalgı ses eğitimi programlarının “Geliştirilmesine Yönelik" bir çalışma(Uludağ Üniversitesi, 1995) Göğüş, İsmail M.; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüMüzik muhtevasının ana boyutlarından birini sözlü (vokal) müzik oluşturmaktadır. Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi bölümlerinde de anaçalgı (anadal) ses eğitimi alanı, müzik eğitiminin temel boyutlarından birini oluşturmaktadır. Müzik Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Anaçalgı (anadal) ses eğitimi programlarının, istenilen düzeyde olmadığı, zaman zaman dile getirilmekte, ya da yapılan araştırmalarla ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, Müzik Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Anaçalgı ses eğitimi I yarıyıl programlarının, geliştirilmesine yönelik hazırlanmıştır. Çalışmanın, söz konusu kurumlarda çalışmakta olan öğretim elemanlarına, yeni araştırmalara ve araştırmacılara bir ipucu verilebileceği düşünülmektedir.Item Ferhad ile Şirin hikayesi hakkında(Uludağ Üniversitesi, 1995) Cemiloğlu, Mustafa; Eğitim Fakültesi"Ferhat ile Şirin" tanınmış bir halk hikâyesidir. Türkler'in yaşadığı değişik bölgelerde de uzun zaman anlatılmıştır. Bu yazıda, "Ferhat ile Şirin" hikâyesi ile "Nizami"nin "Hüsrev ve Şirin" mesnevisi arasındaki benzerlikler ve farklar üzerinde durulmaktadır.Item Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerini tanıma, eğitim ve uyum sorunlarını saptama(Uludağ Üniversitesi, 1995) Başal, Handan Asude; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu araştırmanın amacı; 1992-1993 öğretim yılı UU. Eğitim Fakültesi Fransız Dili ve Eğitimi Bölümü Hazırlık, bir, iki, üç ve dördüncü sınıflarında yurt dışında bir süre yaşamış olan öğrencilerin Türkive'ye dönüşlerinde çevrelerine uyumlarında karşılaştıkları sorunlarının neler olabileceğini ortaya çıkarmaktır.Item Gelişim kuramlarının uygulanabilirliğine ilişkin bir yordama(Uludağ Üniversitesi, 1995) Başal, Handan AsudePiaget'nin gelişim kuramı yaklaşımı zihin gelişimi üzerinde olmuştur ve ortaya zihinsel gelişim kuramı çıkmıştır. Dolayısıyla, Piaget, zihin gelişimi konusunda değerli ve önemli katkılarda bulunmuştur.Item İlköğretim matematik programının değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Altun, Murat; Eğitim FakültesiBu yazıda İlköğretim Matematik Programı'ndaki gelişmeler ve program değerlendirmede bazı yaklaşımlar özetlenmiş, bunlardan Eğitsel Eleştiri Modeli esas alınarak İlköğretim Matematik Programının ilk beş sınıf (ilkokul)için olan kısmı üzerinde bir değerlendirme yapılmıştır.Item İlköğretim müfettiş adaylarının iş doyumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Ersever, Oya G.Bu araştırmada ilköğretim müfettiş adaylarının iş doyumu davranışları. yaş, doğum sırası, yaşamının çoğunu geçirdiği yer ve meslekte çalışma yıllarına göre incelenmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen "Bilgi Toplama Formu" ve "İş Doyumu Ölçeği" ile toplanmıştır. İstatistiksel analizler STATVIEN II bilgisayar paket programı kullanılarak Tek Yönlü Variance Analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Yaşları farklı ilköğretim müfettiş adaylarının iş doyumları incelendiğinde, 31-35 yaş grubu ile 36-41 yaş grubu arasında anlamlı bir fark buluştur. Doğum sırası, yaşamın çoğunu geçirdiği yer ve meslekte çalışma yılları açısından ise anlamlı farklar bulunmamıştır.Item İlköğretim müfettiş adaylarının kendini açma davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Ersever, Oya G.Bu araştırmada, ilköğretim müfettiş adaylarının kendini açma davranışları, yaşa, doğum sırasına, yaşamının çoğunu geçirdiği vere ve meslekte çalışma yıllarına göre incelenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Bilgi Toplama forma" ve "Kendini Açma Envanteri" ile toplanmıştır. İstatistiksel analizler STATVIEW Il bilgisayar paket programı kullanılarak Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Sonuçlar anlamlı çıkmamıştır (p>0.05).Item İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile akademik benlikleri arasındaki ilişkiler(Uludağ Üniversitesi, 1995) Altun, Murat; Eğitim FakültesiBu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile matematik yeteneklerine ilişkin akademik benlikleri arasındaki ilişkiler ve akademik benliğin başarılı olmaya katkısı üzerinde durulmuştur. Brookover'in akademik benlik ölçeğinin matematik dersi için uyarlanmış biçimi 159 ilkokul 127 ortaokul öğrencisine uygulanmış buradan elde edilen puanlarla öğrencilerin matematik notları karşılaştırılmıştır.Item Küçük çocukların özel olarak düzenlenmiş bir ortamdaki sözlü iletişim yeterlikleri(Uludağ Üniversitesi, 1995) Peker, Reşat; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu araştırmanın amacı küçük çocukların sözlü iletişim yeterliklerine sin duzeyinin ve cinsiyetin etkilerini araştırmaktır. Denekler orta sosyo-ekonomik düzeyden gelen 40 anaokulu ve 40 ikinci sınıf öğrencileridir. Deneklerin sözel iletişim yeterlikleri araştırmacı tarafından geliştirilen resimli bir test ile ölçülmüştür. Deneklerden hedef olarak belirlenen resmin diğerlerinden ayırt edici özelliklerini (renk-desen-büyüklük) bir yetişkin dinleyicinin bulabilmesi için sözlü olarak belirtmeleri istenilmiştir. Uygulama sakin bir ortamda bireysel olarak yapılırken çocuk ile araştırmacı arasına bir engel konulmuştur. Hedef resimlerin detaylarını belirtme puanları 2x2 ANOVA ile test edildiğinde ikinci sınıfların anaokulu öğrencilerinden ve kızların erkeklerden anlamlı bir şekilde daha başarılı oldukları bulunmuştur. Karşılıklı etkileşim anlamlı değildi.Item Müzik terminolojisi ve A. Adnan Saygun(Uludağ Üniversitesi, 1995) Bozkaya, İsmail; Eğitim FakültesiBirinci Dil Kurultayı'ndan hemen sonra Atatürk'ün başkanlığında toplanan Genel Merkez Kurulu, Terim Kolu çalışmaları için şu ana ilkeyi kabul etmişti: "Terim Bölümü'nün işi, bugünkü bilim dilimizde kullanılmakta olan yabancı dillerden alınmış terimler verine, bütün bilimsel kavramlar için öz Türkçe terimler bulup ya da yaratıp koymaktır". Bu makalede müzik terminolojisinin genel durumu ve 1988 yılında A.Adnan Saygun ile yapılan görüşmeden elde edilen sonuçlar üzerinde durulacaktır.Item Okul müzik eğitiminde insan sesinin önemi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Çiçek, Sebahattin; Eğitim FakültesiBu çalışma ile okul müzik eğitiminde yardımcı araç ve gereçlerin yanında insan sesinin ne denli önemli bir yeri olduğunun vurgulanmasına çalışılmıştır. Sesin fiziksel olarak meydana gelişi ve insan sesinin müzik eğitiminde nasıl kullanılacağı, güzel şarkı söylemenin güzel konuşmadan geçeceği ve insan sesinin en güzel bir biçimde ortaya çıkmasında dilin de çok önemli bir unsur olacağı düşünülmüştür. Bu çalışma ile yıllardır müzik derslerinde insan sesine gereği kadar ver verilmediği, çocuklarımızın seslerini düzgün kullanıp güzel şarkı söyleyemediklerinin nedenleri araştırılmak istenmiştir..Item Okuma alışkanlığı(Uludağ Üniversitesi, 1995) Altıntaş, Ersin; Eğitim FakültesiBu makalede okuma alışkanlığının bireysel ve toplumsal gelişimindeki Önem kitap okuma yaklaşımları, kitap okumanın amacı okuduğunu anlama düzeyini belirleyen ölçütler, okuma alışkanlığı kazandırmada öğretmenlerin ve ailenin rolü tartışılmış ve bazı öneriler verilmiştir.Item Spor tesislerinin spor etkinliklerindeki yeri ve önemi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Erden, Salih; Eğitim FakültesiSporda başarılı olmanın en önemli faktörlerinden biri de planlı ve düzenli yapılmış spor tesisleridir. Spor tesisi denildiğinde akla sadece antrenman veya yarışma yapılan alan gelmemelidir. Modern spor tesisleri, yarışma yapılan alanların dışında, kamp ve eğitim merkezlerini boş zaman değerlendirme ve dinlenme tesislerini ilk yardım ve rehabilitasyon merkezlerini de bünyesinde toplayabilmelidir.Item Sporda başarıya giden yollar(Uludağ Üniversitesi, 1995) Erden, Salih; Eğitim FakültesiSporda başarılı olabilmenin yollarından biri de yetenektir. Bu yeteneğin iyi bir şekilde verime dönüşebilmesi, koordinativ, konditionel yeteneklerin, biyomekanik disipline uygun olarak kullanılmasına bağlıdır. Sporcunun fiziksel antrenmanlarını kapsayan kondisyon da başarıda ayrı bir faktördür..Item U.Ü. Eğitim Fakültesi 1994-1995 öğretim yılı müzik eğitimi bölümüne giriş yetenek sınavında uygulanan test üzerine bir inceleme(Uludağ Üniversitesi, 1995) Göğüş, Gülay; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüBu çalışmada, 1994-1995 öğretim yılı U.Ü.E.F Müzik Eğitimi Bölümüne giriş yetenek sınavının I aşamasında % 40 ağırlık verilerek uygulanan test üzerinde yapılan incelemeler konu edilmiştir. Testin geleneksel sözlü sınavla birlikte uygulanarak ağırlıklı ortalamaların alınması, sözlü sınavı tamamlayıcı etki yaptığı düşünülerek olumlu bulunmuştur. Ancak henüz tek başına bir giriş sınavında uygulanacak yeterliliğe sahip olmadığı sonucuna varılmıştır. Bu nedenle üzerinde çalışılarak geliştirilmeli, önümüzdeki yıllarda yeni uygulamalarının sonuçları ve testin geçerliği ile ilgili araştırmalar sürdürülmelidir.Item U.Ü. Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bölüme girişteki müziksel başarılarıyla birinci yıl sonundaki başarılarının karşılaştırılarak incele(Uludağ Üniversitesi, 1995) Demirbatır, R. Erol; Eğitim FakültesiBu araştırmada, U.Ü.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerinin Bölüm'e girişteki müziksel başarılarıyla, birinci yıl sonundaki müziksel başarıları karşılaştırılarak incelenmiştir. Genel müziksel hasarının ölçülmesinde, müziksel işitme, söyleme ve çalma alanlarında Bölüm öğrencilerinin başarı puanları esas almış ve bu puanlar üzerinde değişkenler arasındaki ilişkilerin derecesini, yönünü ve seyirini belirleyici istatistiksel işlemler yapılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin Bölüm'e girişteki müziksel başarılarıyla, birinci yıl sonundaki müziksel başarıları arasındaki ilişki düzeyinin zayıf olduğu ve bu ilişki düzeyinin değişkenleri yordamada yetersiz kaldığı anlaşılmıştır.Item Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü 1994-1995 öğretim yılı giriş yetenek sınavına katılan aday öğrencilerin belli özellik ve görüşlerinin değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Demirbatır, R. Erol; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüTürkiye'de eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerine başvuran aday öğrencilerin nitelikleri, anadolu güzel sanatlar liseleri mezunlarının da katılımıyla önemli değişiklikler göstermekte, bu durum bölümlerin giriş yetenek sınavı sistemlerini ve öğretim programlarını doğrudan etkilemektedir. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü 'nde, 1994 1995 öğretim yılı giriş yetenek sınavı öncesi aday öğrencilerin belli özelliklerini tanıma, Bolum hazırlık kursları ve sınav sistemi ile ilgili görüşlerini değerlendirme amacıyla 288 adaya anket uygulanmış, her adaya toplam 20 soru yöneltilmiş ve 5760 cevap değerlendirilerek raporlaştırılmıştır.