2023 Cilt 36 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/32725
Browse
Browsing by Language "en"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication An exploratory study of EFL teacher candidates’ webinar experiences during and after the COVID-19 pandemic(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-05-11) Aslan, Kardelen; Solmaz, OsmanÇevrimiçi öğretmen mesleki gelişimi, dijital öğrenme teknolojilerinin yaygınlaşması ve COVID-19 salgınından da etkilenen gelişen eğitim ortamının kritik bir bileşeni haline gelmiştir. Bu araştırma, COVID-19 salgını sırasında ve sonrasında çevrimiçi mesleki gelişim web seminerlerine katılan İngilizce öğretmen adaylarının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya, çeşitli küresel ve yerel kurumlar tarafından sunulan mesleki gelişim web seminerlerine katılan 15 İngilizce öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler, bireysel ve odak grup yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve tematik analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma, web seminerlerinin İngilizce öğretmeni adaylarının mesleki gelişimleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve örgün eğitimlerine ek destek sağladığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, web seminerlerine katılmak öğretmen adayları için çeşitli zorlukları ve sorunları da ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın bulguları, İngilizce öğretmeni adaylarının mesleki gelişim ihtiyaçlarını karşılamak için potansiyel bir platform olarak web seminerlerinin kullanımına ilişkin içgörü sağlamakta ve öğretmen eğitimi programları için öneriler sunmaktadır.Publication Thematic and methodological analysis of national and international theses on curriculum implementation(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-04-24) Ercan, Gülçin Çeliker; Çubukçu, ZühalThe current study aims to conduct a thematic and methodological analysis of national and international theses on curriculum implementation. The theses to be included in this study, which was designed as descriptive content analysis, were determined by criterion sampling, one of the purposive sampling methods. A total of 363 theses, 21 national and 342 international, were included in the study. Research data were collected with the "Thesis Evaluation Form" developed by the researchers. In the contentanalysis of the data, categorical analysis and frequency analysis were used. The results of the research showedthat the implementation of the curriculum in national theses was mostly discussed under the theme ofcurriculum development and curriculum evaluation, while in international theses, the themes studied on the curriculum implementation were more diverse and specific to the implementation process of the curriculum. While mixed methods and quantitative research methods were preferred in national theses, qualitative research methods were mostly used in international theses. In accordance with the selected research method,mixed method research designs, maximum diversity and convenience sampling methods, use of interviews and scales, des criptive statistics and content analysis were utilized in national theses. On the other hand, in international theses, qualitative case study design, purposeful sampling method, data collection throughinterviews, observations and documents, and data analysis with coding technique were frequently employed. The sample group of both national and international theses is mostly teachers. It is thought that the findings obtained within the scope of this research will be useful in terms of understanding the studies on the implementation of the curricula and guiding future studies to be carried out in the field.