2020 Cilt 33 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/13149
Browse
Browsing by Language "en"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Materials evaluation and adaptation: Teacher trainees' perceptions and experiences(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-04-30) Korkmaz, Şule Çelik; Korkmaz, Sedat; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İngiliz Dili Eğitimi Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu.; 0000-0003-4354-844X; 0000-0003-0941-2856Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi’nde öğrenim gören 120 dördüncü sınıf İngiliz dili eğitimi öğretmen adayının, ilk olarak materyal değerlendirme, uyarlama ve oluşturma, ikinci olarak etkili bir İngilizce öğretimi ünitesinin bileşenleri ve son olarak da materyal tasarımını etkileyen bazı temel yaklaşımlar ile ilgili perspektif ve deneyimlerini bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşme uygulayarak araştırmayı amaçlamıştır. Sonuçlar, katılımcıların en çok materyal oluşturma, sonra uyarlama ve son olarak da değerlendirme becerilerini geliştirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, katılımcılar materyal değerlendirme, uyarlama ve oluşturma ile ilgili deneyimlerinin, aldıkları öğretmen eğitimine, uygulama okul türlerine, uygulama okullarındaki danışman öğretmenlerine, öğrencilere ve okul politikalarına göre şekillendiğini rapor etmişlerdir. Katılımcılar, materyal tasarımında çok izlenceli güncel yaklaşımı ve iletişimsel yaklaşımı desteklemiş ve geleneksel yaklaşımı sorgulamışlardır. Katılımcılar yaklaşımlara olan görüşlerine paralel olarak, etkili bir İngilizce öğretimi ünitesinin bileşenlerinde en çok ısınma bölümlerinin, dört beceri bileşenlerinin, iletişimsel aktivitelerin, kelime ve telaffuz kısımlarının olması gerektiğini bildirmişlerdir.