2012 Cilt 25 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12320
Browse
Browsing by Rights "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Item Les activités utilisées dans l’enseignement de la langue Française motivent-elles les etudiants ou non?(Uludağ Üniversitesi, 2012-05-23) Aydoğu, CihanDans le domaine de l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, les travaux menés jusqu'à présent nous incitent à réfléchir, en tant qu’enseignant, sur le processus d’apprendre à apprendre. Une telle approche entraîne également la question de la motivation à apprendre sur laquelle les activités langagières ont une influence non négligeable. Ainsi, dans cette recherche, notre objectif est de mesurer à quel point les activités langagières, l’un des facteurs primordiaux qui jouent un rôle important sur la dynamique motivationnelle des apprenants, faites dans une classe de français langue étrangère remplissent les conditions qui leur sont assignées pour qu’elles puissent créer la motivation. Les données sont collectées à l’aide d’un questionnaire et analysées par suite.Item Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları (Adıyaman İli örneği)(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Uğurlu, Celal TeyyarBu araştırmanın amacı Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Bu bağlamda, Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin tutumlarını, cinsiyet, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm, öğrencilerin ailelerinin gelirleri, öğrencilerin “Anadolu Öğretmen Lisesi”ni tercih etme öncelikleri, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflar, anne veya babası öğretmen olan ve olmayan öğrenciler gibi değişkenlerin araştırma verileri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın verileri Adıyaman Anadolu Öğretmen Lisesinin 314 öğrencisinden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlara göre, Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin tutumlarının “Orta” değer ve üzerinde olduğu görülmektedir. Cinsiyet, öğrencilerin ailelerinin gelirleri, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflar, anne veya babası öğretmen olan ve olmayan değişkenlerine göre öğrenci tutumları arasında anlamlı farklılık görülmemişken; öğrencilerin “Anadolu Öğretmen Lisesi”ni tercih etme öncelikleri ve öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm değişkenlerinde öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.Item Çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresi ve seyredilen programların etkisinin incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Ceylan, Remziye; Bıçakçı, Müdriye Yıldız; Aral, NerimanBu araştırma ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıfa devam eden çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresinin ve seyredilen programların etkili olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir il merkezinde bulunan tesadüfi örnekleme ile seçilen üç ilköğretim okulluna devam eden, araştırmaya gönüllü katılan toplam 331 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çocukların demografik özelliklerini ve televizyon seyretme süreleri ile seyrettikleri programları belirlemek amacıyla “Çocuk Bilgi Formu” ve benlik düzeylerini belirlemek için ise “Piers- Haris Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların benlik kavramlarında televizyon seyretme süresinin ve seyredilen program türünün etkili olmadığı saptanmıştır (p>0,005).Item Duyarlı sevgi ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Akın, Ahmet; Eker, HalimeBu araştırmanın amacı Duyarlı Sevgi Ölçeği’nin (DSÖ; Sprecher & Fehr, 2005) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma 356 lise son sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Dilsel eşdeğerlik çalışmasında, DSÖ’nün Türkçe ve orijinal formlarında bulunan maddeler arasındaki korelasyon katsayıları 0,77 ile 0,97 arasında bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizinde 21 maddenin toplam varyansın %36,47’sini açıkladığı ve maddelerin tek boyutta toplandığı görülmüştür. Ölçeğin faktör yükleri 0,28 ile 0,78, madde toplam korelasyonu puanları ise 0,28 ile 0,70 arasında sıralanmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde tek boyutlu modelin iyi uyum verdiği görülmüştür (x 2 =577,16, N=356, sd=181, p=0,0000, RMSEA= 0,079, NFI= 0,94, CFI= 0,96, RFI= 0,93, SRMR= 0,063). DSÖ’nün iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0,89, test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise 0,82 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar DSÖ’nün Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedirItem Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin “canlılarda üreme ve gelişme” konusu hakkındaki görüşleri(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, 2000 tarih ve 2518 sayılı MEB Tebliğler Dergisinde yayınlanan Fen Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan “Canlılarda Üreme ve Gelişme” ünitesinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Öğretmenlere ünite hakkındaki görüşleri sorulmuş ve ünitede kullandıkları yöntem, teknik ve materyallerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar, 2004 programı için öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerini almada tarama modelinden yararlanılmış ve Bursa Merkez İlçelerinde görev yapan toplam 97 fen bilgisi öğretmenine iki bölüm ve 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmenleri ünitenin dil ve anlatımı, ilgi çekiciliği, görsel materyaller, örneklerin niteliği konusunda olumlu görüş bildirirken; yeni geliştirilecek olan öğretim programlarında daha etkili ve daha fazla günlük hayat örneklerine, değerlendirme sorularına, çalışma yapraklarına, görsel materyallere, yöntem ve tekniklere yer verilmesi noktasında ortak görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin ünitede daha çok tartışma yöntemini, beyin fırtınası, soru-cevap tekniklerini, ders kitabı, tepegöz gibi materyalleri kullandıkları belirlenmiştir.Item İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersindeki insan ve çevre ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-03-13) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Fen Bilgisi Öğretmenliği.Bu araştırmada; İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesine ilişkin başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde 5 hafta süreyle, Bursa Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen okullarda gerçekleştirilmiş ve çalışmaya 207 öğrenci katılmıştır. Bu okullardaki ilköğretim 7. sınıf şubelerinden biri deney grubu (n=104), diğeri de kontrol grubu (n=103) olarak belirlenmiştir. 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesi, deney gruplarında İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, kontrol gruplarında ise Geleneksel Öğretim Yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Başarı Testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji dersinde deney gruplarına uygulanan İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, kontrol gruplarına uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir.Item İlköğretim öğrencilerinin geri dönüşümle ilgili bilgileri ve geri dönüşüm davranışları(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Çimen, Osman; Yılmaz, MehmetBu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin geri dönüşümle ilgili bilgilerini ve geri dönüşüm davranışlarını belirlemektir. Araştırma betimsel bir alan çalışması olup tarama modeli şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Ankara’da bir ilköğretim okulunda 6., 7. 8. sınıflarda öğrenim gören 90 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin geri dönüşüm ile ilgili bilgi kaynakları arasında öğretmenlerin önemli bir yer sahibi olduğu, öğrencilerin geri dönüşümle ile ilgili bilgi sahibi oldukları, geri dönüşümlü ürünler arasında en çok kağıt kullandıkları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra sosyal içerikli etkinliklerin öğrencilerin geri dönüşüm davranışlarını arttırdığı ve öğrencileri geri dönüşümlü ürünleri kullanmaya güdülediği tespit edilmiştir.Item Internet self-efficacy of secondary school students: Effects of computer use, email use and student characteristics(Uludağ Üniversitesi, 2012-05-25) Öncü, Semiral; Şengel, Erhan; Göktalay, Şehnaz Baltacı; Uludağ Üniversitesi/Bilgisayar Eğitimi ve Öğretim Teknolojileri Bölümü.There is a growing emphasis on the use of technology in education. For students to effectively participate in technology assisted learning, they need to be computer literate. Internet self-efficacy is a potential indicator of computer literacy. This research study discusses the factors affecting secondary school students’ Internet self-efficacy, made up of general self-efficacy and communicative selfefficacy. The data used in this study is a part of a larger data set of a research project funded between 2008 and 2010. A total of 609 secondary school students from ten different schools participated in the study. A MANCOVA was run to investigate students’ Internet self-efficacy scores based on several student-related factors. The results revealed that students were highly confident in their Internet self-efficacy. Daily computer use and weekly email use, in addition to having Internet connection at home, were found to be significantly predicting students’ Internet self-efficacy scores. The independent variables varied in terms of which dependent variables they affect. Student grade level and gender interestingly did not have any impact on the results. As the technology integrations are becoming more apparent in Turkish public schools thorough large-scale projects like FATİH, the findings of this study will be of the essence to understand the average student profiles in terms of the confidence with the technology.Item Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi örneği)(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Gökçe, Feyyat; Sezer, Gönül Onur; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.Bu araştırmanın amacı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ortaya koyarak öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumların geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu amaç için 536 öğretmen adayının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrencilere ait demografik bilgileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını ölçmek için Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutumlarının cinsiyete, okudukları bölüme, mesleğe başladıklarında çalışmak istedikleri kurumlara, mesleğine yönlendiren nedenlere, akademik başarı ortalamalarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öte yandan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun devlete bağlı bir eğitim kurumunda çalışmak istedikleri belirlenmiştir. Araştırmayla da ortaya çıkmıştır ki etkili bir eğitim sistemi için kaliteli, motivasyonu yüksek ve öğretmenliğe ilişkin olumlu tutumlara sahip öğretmenler yetiştirmek gerekmektedir.daha ayırt edici ölçütlere göre seçilmesi ve öğretmenliğe karşı olumlu tutumlara sahip olacak şekilde yetiştirilmesi gerektiği söylenebilir.Item Peacemaking skills: Anatolian sufi verses and the peace education(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Dinçer, Figun; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Timoty Reagan says “Peace is our future, and peace education is a key means toward reaching that future” (2003: 2). It is assumed that Anatolian Sufis have been using that key means since thirteenth century. Regardless of the geographical, religious, cultural and chronological distances among them, the verses of Sufis in Anatolia contain similar messages with the peace education today that highlights values like humanism, peace, conflict resolution and tolerance. In addition to these values, the Sufi verses reflect the themes of love toward both God and the whole range of existence. The aim of this present study is to explore the peacemaking skills in some of the verses of Mevlâna Jelaleddin Rumî, Yunus Emre, Kul Himmet, Pir Sultan Abdal and Gaybî Sunullah and to discuss their approach to the concepts like conflict/conflict resolution and humanism for a peaceful world.Item La production orale en langue etrangère: Vaincre l’anxiété(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Yetiş, Veda AslımLorsqu'il est question de parler en langue étrangère, une certaine réticence est observée chez les apprenants de langue. Etre confrontés à des sons, des mots étrangers et, particulièrement, être amenés à produire des énoncés à l'oral les gênent et les entraînent à être anxieux: ils souffrent de l'anxiété langagière. Dans cette étude descriptive qui pourrait constituer la base théorique d’études expérimentales, notre objectif est de suggérer une piste pouvant aider à vaincre cette anxiété dans les cours de production orale, pouvant aider l'apprenant à se sentir à l'aise dans sa langue cible. Nous traiterons ainsi de la production orale en langue étrangère, de l'anxiété langagière, de ses causes d'apparition. Ayant voulu créer un lien avec le Moi Enfant, les jeux de rôles et de simulation dans la quête des solutions pour vaincre l’anxiété, nous discuterons également de ces concepts.Item Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, deneme modellerinden olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubuna 18, kontrol grubuna ise 19 öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama sırasında, öğretmen adayı kişisel bilgi formu, biyoloji bilgi testi-II ve proje sunumu gözlem çizelgesi olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; tüm Biyoloji konularını içeren puanlar ile yapılan analizler neticesinde, proje tabanlı öğretimin, proje tabanlı öğretimin, boşaltım sistemi ve laboratuar uygulamaları konu alanlarındaki akademik başarıları üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.Item Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı tutumları(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Erdoğan, Duygu Gür; Güneş, Demet ZaferBu çalışmanın amacı; Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2008–2009 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 742 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS for Windows programından yararlanılmış, demografik değişkenlerin analizi için t-testi ve Anova kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının olumlu olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre öğretmenlik mesleğine karşı daha olumlu tutum sergiledikleri ve bölüm bazında da öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.Item Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Çengelci, TubaBu araştırmanın amacı 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında somut olmayan kültürel mirasa ilişkin kazanım ve etkinlik örneklerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu doğrultuda programlarda yer alan kazanımlar ve etkinlik örneklerinde somut olmayan kültürel miras alanları ile ilgili öğeler (sözlü gelenekler ve anlatımlar; gösteri sanatları; toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler; el sanatları geleneği) incelenmiştir. Araştırma sonucunda somut olmayan kültürel mirasa ilişkin en fazla kazanım ve etkinlik örneğinin 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer aldığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca somut olmayan kültürel mirasa ilişkin kazanım ve etkinlik örneklerinin en fazla Kültür ve Miras öğrenme alanında, daha sonra Küresel Bağlantılar ile İnsanlar, Yerler ve Çevreler öğrenme alanında yoğunlaştığı görülmüştür.Item A study on the effects of the Cooperative Learning Method in science and technology education on the students’ attitude: Bursa model(Uludağ Üniversitesi, 2012-05-22) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.In this study, the e mphasis was given on the effects of the Cooperative Learning Method on the primary education 7th grade students’ attitudes in Science and Technology Education. A total of 101 students of four different schools in Nilüfer, Kestel and Yıldırım provinces of Bursa were selected and participated in this study in which the chapter of “Human and Environment” was studied using the Cooperative Learning Method. The data originated from the application results were collected by means of the survey of the Students’ Opinions on the Cooperative Learning Approach consisting of 20 questions, and evaluated using the SPSS 13.00 packaged software. In accordance with the results of the comparison made among the students studying Science and Technology subject at the four selected schools, it was found that the Cooperative Learning Method was positively effective in the attitudes of the 65% of the students, while it was negatively effective in the 20% of them; and it was also found that it was non-effective in the 15% of the students.Item Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğinin genel yeterliklerine sahip olma durumları üzerine bir inceleme(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Eyüp, BircanBu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğinin genel yeterliklerine sahip olma durumlarını belirlemektir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesinin Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi bölümlerinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde son sınıfta öğrenim gören ve mezun olabilecek 168 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem grubu ise ölçeği gönüllü olarak dolduran 61’i kadın (%48), 66’sı erkek (%52) olmak üzere toplam 127 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler SPSS 16.0 paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız gruplar t-testi teknikleri ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının kendilerini, kişisel gelişimi sağlama açısından “yeterli”, ulusal ve evrensel değerlere önem verme açısından “oldukça yeterli”, meslekî gelişmeleri izleme ve katkı sağlama açısından ise “yeterli” buldukları belirlenmiştir. Cinsiyet açısından ise kişisel gelişimi sağlama ve meslekî gelişmeleri izleme ve katkı sağlama alt boyutlarında erkek öğrenciler lehine olumlu sonuç çıkarken, ulusal ve evrensel değerlere önem verme açısından kadın ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Item Üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Yıldız, Avni; Baltacı, Serdal; Kurak, Yasin; Güven, BülentProblem çözme ve problem çözme stratejileri ile ilgili çok sayıda araştırma yapılmasına rağmen üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrencilerin problem çözümünde kullandıkları stratejiler ile ilgili az sayıda çalışma yapılmıştır. Bu nedenle bu araştırmada, üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematiksel problemlerin çözümünde kullandıkları stratejileri incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 6 üstün yetenekli öğrenci ve 6 üstün yetenekli olmayan öğrenci ile yapılmıştır. Veriler klinik mülakat yöntemi ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak beş problem kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; üstün yetenekli olan öğrencilerin, bir problemin çözümünde daha çok sayıda strateji kullandıkları görülmüştür. Ayrıca her iki grup birlikte düşünüldüğünde; tüm olası durumları düşünme stratejisinin en fazla kullanıldığı ve tahmin etme-test etme stratejisinin hiç kullanılmadığı görülmüştür.Item The views of primary and preschool education teachers on classroom motherhood(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Derman, Meral Taner; Kahraman, Pınar Bağçeli; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.Classroom motherhood has some duties like preparing the classroom, satisfying the child’s needs, helping to the teacher, and making connections between parents and teachers out of the course time. Although classroom motherhood is practiced frequently in Turkey, no research can be found about the subject. The aim of this study is to present the concept of "Classroom Motherhood", which is practiced frequently in Turkey, and evaluate the views of primary and preschool education teachers on "classroom motherhood". The data have been collected with a survey form that had been prepared by researchers. Its name is "The Views of Teachers about Classroom Motherhood". 91 female and 17 male teachers with a total of 108 have participated in this study. %66 of teachers who participated in the research had a classroom mother. % 79 of teachers noticed that the classroom motherhood is a good and useful method.Item Yeni yapılandırılmış çoklu birleştirilmiş yöntemle bilimin doğasının unsurlarını öğretmeye yönelik pilot bir çalışma(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Ayvacı, Hakan Şevki; Nas, Sibel ErBu çalışmanın amacı “çoklu birleştirilmiş yöntemle” bilimin doğasının unsurlarını fen bilgisi öğretmen adaylarına kazandırmak ve yöntemin öğretmen adaylarının bu konudaki düşünceleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada basit deneysel araştırma yöntemlerinden tek grup ön test-son test modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 42 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu anket kullanılmıştır. Anket verileri zayıf, değişken ve yeterli olmak üzere üç kategoriye ayrılarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda; çoklu birleştirilmiş yöntemin öğretmen adaylarının bilimin doğasının unsurlarını kavramalarında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilimin doğasının unsurlarını kavratmak amacıyla yürütülen bu yöntemin daha geniş bir örneklemle denenmesi ve farklı konu alanlarında uygulanması önerilmektedir.