2007 Cilt 20 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10913
Browse
Browsing by Subject "Communication"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenme ortamını bozan davranışlara karşı geliştirdikleri davranış stratejileri (Bursa ili örneği)(Uludağ Üniversitesi, 2007) Korkmaz, Faruk; Korkmaz, Nimet Haşıl; Özkaya, Güven; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi.Günümüzde, okullardaki öğretim uygulamalarında, öğrenme ortamını bozan öğrenci davranışlarının önemli bir problem olarak ortaya çıktığı ve öğretimi aksattığı yönündeki öğretmen görüşlerine sıklıkla rastlanmaktadır. Araştırmada, eğitim uygulamalarında ya da okulun sportif aktivite alanlarında öğrencilerle sık sık iletişimde bulunan beden eğitimi öğretmenlerinin, öğrenme ortamını bozan davranışlarla ne sıklıkta karşılaştığı, öğrenme ortamını bozan davranışların nelerden kaynaklandığı konusundaki görüşlerini ve düzeni bozan davranışlarla karşılaştıklarında hangi davranış yöntemini kullandıklarını öğrenerek, öğretmenlere bu konularda olumlu davranış önerileri sunma amaçlanmıştır. Bu amaçla Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan 3 belediyede mevcut özel ve devlet okullarından rasgele örnekleme ile seçilen 171 beden eğitimi öğretmeni araştırmaya katıldı. Yapılan anket uygulaması verilerinin istatistiksel analizi SPSS 13.0 istatistik paket programında yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin öğretim ortamını bozan davranışları, izin istemeden konuşmak, ders akışını bozacak davranışlarda bulunmak ve aşırı ve rahatsız edici biçimde konuşmak şeklindedir. Bunların nedenlerini ise, aile içi problemler, televizyon ve diğer kitle iletişim araçlarında sergilenen şiddet olaylarının etkisi, ailelerin çocukların eğitimine olan ilgisizliği olarak belirtmişlerdir. Beden eğitimi öğretmenlerimiz, öğrenme ortamını bozan davranışlarla karşılaştıklarında, samimi bir sınıf ortamı oluşturma, bu tür davranış gösterenleri olumlu davranış gösteren öğrenciler ile diyalog kurmasını sağlama, gözlerinin içine bakma şeklinde davranışlarla bu sorunu çözme yolunu benimsemektedirler. Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenme ortamını bozan davranışlara karşı kullandıkları temel yaklaşım, etkileşimci yöntem (2,43) olarak saptanmıştır.