1974 Cilt 3 Sayı 2-3
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18712
Browse
Browsing by Subject "İşletmeler"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item İşletmelerde moral yükseltme yöntemleri(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974) Maitour, Marie Le; Sabuncuoğlu, Zeyyat; Uludağ Üniversitesi/İktisat ve İdari Bilimler Fakültesi/Ekonometri Bölümü.Bir grubun morali, o grubun her üyesi tarafından izlenen amaçların birliği ile çok yakından bağıntılıdır. Fakat hiç kuşku yok ki bir işletmede her işgörenin izlediği amaçla, bizzat letmenin çizdiği amaçlar arasında tam bir yarlık yoktur Üzerinde ayrı ayrı durulması gereksiz olan bir çok faktör bu alanda etkili rol oynar. Özellikle uygulama alanında bireylerin çıkarlan ve amaçları ile işletme amaçlarının çatıştığı daha belirgin biçimde görüldüğünden, bunların bir birine uyarlığına yönelmek gerekir. Şu hususu belirtmekte görüyoruz ki işletmelerde amaçlann, çıkarların, davranış ve düşün celerin birliğini tam anlamıyla gerçekleştirme olanağı her zaman yoktur.Item İşletmelerin kar dağıtım politikalarına ilişkin bazı sorunları(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974) Aksu, Yusuf Z.İşletmelerin kar dağıtım politikaları ve bu politkaların oluşturulmasında ortaya çıkan serunlar uzun bir süreden beri muhtelif bilim dalları arasmda bir tartışma konusu gelmiştir. Bu bilimsel tartışmanın başlangıç arihinin, işletmedlik biliminin ağımsız bir bilim dalı olarak ortaya çıkışından da eski olduğunu söylemek mümkündür.Item Üretim işletmelerinde mamul planlaması(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1974) Tokol, TuncerDinamik bir pazarda faaliyet gösteren işletmelerin hem alıcı lan memnun etmek ve hem de rekabete karşı mücadele edebilmek için mamul planlamasına ihtiyaçları vardır. Ancak bazı yöneticiler, mamulü üretim faaliyetlerinin doğal bir sonucu olarak düşündüklerin den, mamul anlamasına ihtiyaç görmezler. Fakat bu görüşün birçok yeni mamulün başarısızlığa uğramasına sebep olduğu da bir gerçektir. Günümüzde artık etmelerin 5, hatta 10 yıl ilerisini planlama gereği ortaya çıkmıştır. Çünkü pazarda yeni fikirler kolaylıkla kopya edilebilmekte ve daha iyilerinin ortaya çıkması ile de önemlerini kaybetmektedir.