Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Institute of Education Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18
Browse
Browsing by Subject "21. yüzyıl öğreten becerileri"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile üstbilişsel okuma stratejilerini kullandırma düzeyleri arasındaki ilişki(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-12-23) Gürel, Damla Nur; Sadioğlu, Ömür; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Anabilim Dalı/Sınıf Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0001-8238-7154Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile üstbilişsel okuma stratejileri kullandırma düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişki çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ilinde görev yapan 359 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri; 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği ve Üstbilişsel Okuma Stratejileri Kullandırma Ölçeği (ÜOSKÖ) ile toplanmıştır. Verilerin analizi uygun betimsel parametrik istatistiksel yöntemler kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerileri ve üstbilişsel okuma stratejileri kullandırma düzeylerinin yüksek olduğu, bununla birlikte 21. yüzyıl öğreten becerilerinden en fazla onamacı becerileri en az ise esnek öğretme becerilerini kullandığı; üstbilişsel okuma stratejilerinden ise en fazla okuma sonrası stratejilerini en az ise okuduğunu değerlendirme stratejilerini kullandırdıkları bulgularına ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerisi yaşa, mesleki kıdeme, sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermezken cinsiyet, sınıf mevcudu ve kurum değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel okuma stratejileri kullandırma durumları ise yaşa, mesleki kıdeme, sınıf mevcuduna, kuruma göre anlamlı farklılık göstermez iken cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre istatistiki açıdan anlamlı farklılık göstermektedir. Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile üstbilişsel okuma stratejileri kullandırma durumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.