Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Institute of Education Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18
Browse
Browsing by Subject "4 to 6 year old instructors"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı 4-6 Yaş okul öncesi eğitim kurumlarında mevcut durum ve beklentilerin saptanması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-09-04) Dinçer, Betül; Ay, Mehmet Emin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim D.K.A.B. Eğitimi Anabilim Dalı/İlköğretim D.K.A.B. Eğitimi Bilim Dalı.Okul öncesi dönem olarak ifade ettiğimiz 0-6 yaş, insan gelişiminde; sosyal duygusal, dil, bilişsel ve fiziksel gelişimin en hızlı ve yoğun gerçekleştiği süreci kapsar. Bu dönemde alınan eğitim insan hayatının temelini oluşturur. Bu süreci nitelikli ve uygun fiziksel koşullarda geçiren bireyler yaşamlarında daha başarılı ve mutlu olurlar. Bu dönemde bireyin tüm gelişim alanlarında desteklenmesi, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitim sürecine dahil edilmesi başarısının temelini oluşturur. İnsan yaşamının kritik bir dönemini kapsayan okul öncesi eğitim öğretim programında din eğitiminin yer almaması çocukların manevi gelişiminde büyük bir boşluk oluşturmaktadır. Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı 4-6 yaş okul öncesi eğitim kurumları bu noktada resmi olarak okul öncesi din eğitimini yaygın eğitim ile veren tek resmi kurum olma özelliğine sahiptir. Bu çalışmanın amacı; Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı 4-6 yaş okul öncesi eğitim kurumlarının mevcut durumlarının değerlendirilmesi ve beklentilerinin saptanmasıdır. Bu doğrultuda Bursa ilindeki 102 öğreticiye anket uygulanmış ve ankete verdikleri cevaplar doğrultusunda kurumların genel bir değerlendirmesi yapılmaya çalışılmıştır. Yapılan değerlendirmelerin sonucunda bu kurumların genel itibariyle fiziksel v imkanlarının ve kullanılan eğitim materyallerinin okul öncesi kurumların standartlarına uygun olduğu, öğreticilerin aldıkları çocuk gelişimi ve eğitimi kursunun sınırlı saatlerde olması nedeniyle eğitim öğretim sürecinde zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir.